غرب از رسیدن ایران به صنعت هسته‌ای هراس دارد

مدیرکل پژوهشکده لیزر سازمان انرژی اتمی در دانشگاه گیلان، گفت: غرب می‌خواهد ایران صنعت هسته‌ای نداشته باشد و کاربرد صنعت هسته‌ای بسیار زیاد و بی‌نهایت است.

غرب از رسیدن ایران به صنعت هسته‌ای هراس دارد

به گزارش ۸دی نیوز، علی‌ مجدآبادی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است شعار بسیار زیادی است، اظهار کرد: ما نیازمند صنعت هسته‌ای هستیم و انرژی بخشی از این صنعت است.

وی با تاکید بر اینکه نیازی به بمب اتم نداریم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۴۵ میلادی نخستین کاربرد صنعت هسته‌ای کاربرد نظامی بود که توسط غربی‌ها اجرایی شد.

رئیس پژوهشکده لیزر و اپتیک سازمان انرژی اتمی با تصریح بر اینکه صنعت هسته‌ای به دنبال دنیای بی‌نهایت صنعت هسته‌ای است، گفت: انرژی موتور حرکت هر جامعه است و اورانیوم سنبل انرژی هسته‌ای است.

مجدآبادی تاکید کرد: کشورهایی در جهان صاحب قدرت هستند که در ۲ حوزه آب و انرژی خوب عمل کرده باشند و بتوانند به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع انرژی هسته‌ای یک بهانه برای غربی‌ها است، اظهار کرد: غرب می‌خواهد ایران صنعت هسته‌ای نداشته باشد و کاربرد صنعت هسته‌ای بسیار زیاد و بی‌نهایت است.

رئیس پژوهشکده لیزر و اپتیک سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: نبود انرژی مشکلات زیادی برای کشورها به وجود آورده است و انرژی هسته‌ای با توجه به اینکه مشکلات زیست‌محیطی ندارد یک انرژی سبز و پاک است و پسماندهای هسته‌ای را می‌توان به راحتی مدیریت کرد.

مجد‌آبادی با اشاره به  فعالیت ۵۷ نیروگاه ۵۰ مگاواتی در کشور برای تولید انرژی گفت: هر نیروگاه ۴ تا ۵ میلیون پسماند تولید می‌کند که در صورتی که از انرژی هسته‌ای در این نیروگاه‌ها استفاده کنیم این میزان ناچیز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه