مدیر کل اوقاف گیلان خبر داد؛

گیلان میزبان بیش از ۱۰۰۰ فعال قرآنی / مسابقات کشوری قرآن در زیباکنار انزلی برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سی و نهمین دوره ی مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان خبر داد.

گیلان میزبان بیش از ۱۰۰۰ فعال قرآنی / مسابقات کشوری قرآن در زیباکنار انزلی برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ۸۴۱ برگزیده‌ی مسابقات قرآنی استانها که ۳۷۶ خواهر و ۴۶۵ برادر هستند، در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، ابتهال و هم‌خوانی به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه این مسابقات در مجتمع زیبا کنار و در تاریخ ۲۶ مهر تا ۶ آبان برگزار می شود افزود: برگزاری سی و نهمین دوره‌ی مسابقات کشوری در گیلان فرصتی استثنائی برای استان است زیرا مردم گیلان مومن، متدین و ارادتمند به قرآن و اهل بیت(ع) هستند و این فرصت مغتنمی است که این ارزشهای والای مردم عزیز گیلان، به سایر نقاط کشور اطلاع رسانی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی گیلان با اشاره به اینکه در این سری از مسابقات بیش از هزار و صد نفر فعال قرآنی اعم از شرکت کنندگان و عوامل اجرایی میهمان استان گیلان خواهند بود گفت: این برنامه یک اقدام ملی است و این افتخار بزرگ ملی به استان گیلان اعطا شده است، لذا می‌طلبد که همه‌ی مسئولین استانی از عالی ترین مسئولان تا مدیران و همه‌ی کارکنان نهادها و ادارات پای کار باشند تا میزبان خوبی باشیم.

سوگواره‌ی بصیرت عاشورایی در دستور کار اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه
عادلی با بیان اینکه در راستای نیات واقفین خیراندیش و با توجه به این نکته که بسیاری از موقوفات به نیت برپایی روضه و تعزیه خوانی و همچنین مسائل مربوط به مراسمات سیدالشهدا (ع) مانند اطعام عزاداران و غیره وقف شده اند اظهار کرد: چند سالی است قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه سیدالشهدا (ع) در سطح کشور و در سطح استان، و همچنین در شهرستانها با حضور معاونین اداره‌ی کل و سایر اعضای قرارگاه در رشت و شهرستانها شکل گرفته است و شعار اصلی این سوگواری جمله و رجزخوانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) «انی اوهامی ابدا عن دینی» (هرگز از یاری دینم دست بر نخواهم داشت) است تا واعظان و مدیحه سرایان نیز بتوانند از این موضوع استفاده کنند.

ویژه برنامه‌های محرم و صفر در دستور کار اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه قرار گرفت

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های محرم و صفر در دستور کار اوقاف قرار گرفته است گفت: اولین برنامه‌ی ویژه‌ی محرم اوقاف، تجمع بزرگ لبیک یاحسین (ع) در روز دوم محرم و مصادف با ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به سرزمین کربلا برگزار می شود.

برنامه‌ی شیرخوارگان حسینی که به صورت مشارکت با فعالان این عرصه در اولین جمعه‌ی ماه محرم برگزار می‌شود، برنامه‌ی اهلا من العسل، تاسوعا، عاشورا و شام غریبان از جمله برنامه های ویژه ای بود که مدیر کل اوقاف گیلان برای ماه محرم این اداره کل اعلاک کرد.

همچنین به گفته‌ی عادلی، برنامه‌ی رهروان زینبی ویژه‌ی بانوان در عصر روز جمعه ۱۲ محرم در بقعه‌های شاخص استان با شعار لبیک یا زینب برگزار می شود و مراسم شهادت امام سجاد (ع)که مصادف با سومین روز شهادت اباعبدالله (ع) است با ویژه برنامه‌های مختلف ویژه برنامه‌ی اربعین در ایران و کربلا از دیگر برنامه های اوقاف برای ماههای محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه زائرین آسیای میانه برای اربعین از استان گیلان عبور خواهند کرد گفت:  مواکبی در امام زادگان آستارا و در خروجی تهران یا در امام زاده هاشم (ع) و در رودبار جهت رفاه حال زائرین بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه