امام جمعه موقت رشت:

آل سعود بویی از اسلام نبرده است / ۸۰ درصد شیعیان یمن به خاک و خون کشیده شده اند

امام جمعه موقت رشت گفت: آل سعود در یمن ۸۰ درصد از پیروان شیعه ی علی ابن ابی طالب را به خاک و خون کشیده اند و مساجد را آتش زدند.

آل سعود بویی از اسلام نبرده است / ۸۰ درصد شیعیان یمن به خاک و خون کشیده شده اند

به گزارش ۸دی، امام جمعه ی موقت رشت حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی در خطبه ی نخست نماز جمعه ی نهم مهرماه با بیان روایتی از پیامبر رحمت اظهار داشت: ” زمانی که پیامبر (ص) از جبرئیل سوال کرد که آیا پس از ایشان نیز به زمین فرود می آید، پاسخ داد : آری ، من ۱۰ بار دیگر به زمین می آیم و چند گوهر را از زمین بر می دارم.

وی افزود: حضرت رسول آن گوهر ها را جویا شد و فرشته ی وحی فرمود : اول؛ برکت را بر می دارم. ما میبینیم با این همه فراوانی منابع طبیعی و نفت و پول باز هم در کشور ما و حتی استان ما هستند کسانی که شب را گرسنه می گذرانند و به خواب می روند، این از جهت نا سپاسی به نعمات خداوند است.

عربانی با بیان اینکه فرشته ی وحی فرمود سپس رحمت را از مردم دور میکنم. گفت: می بینیم که امروزه مردم ظاهرا کنار هم هستند ، با هم غذا می خورند، کنار هم می نشینند، اما از هم دورند؛ مخصوصا فرزندان یک خانواده بسیار از والدین خود دور شده اند؛ امروز هرکس یک تلفن همراه هوشمند به دست گرفته اند و غوز کرده به درون آن خیره شده اند و در دنیای دیگری سیر می کنند.

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: آینده ی اینها چه خواهد شد؟ من به شدت نگران رشد این نوجوانان هستم. سومین چیز که حتی در گفتن آن شرم دارم، از بین رفتن حیا ازچشمان زنان است. با یک نگاه مختصر در خیابان ها به این نتیجه می رسیم که متاسفانه  این امر تا حدودی تحقق یافته است.”

وی با اشاره به جنایات آل سعود مورد دیگر از بین رفتن نعمات الهی را از سوی جبرئیل نابودی عدالت دانست و افزود : ” آیا یک مسلمان نباید نسبت به دیگر برادران خود دل رحم باشد؟ این ها مدعیان دروغین اسلام اند. مگر می شود مسلمان بود و این قدر ظالم ؟ آل سعود در یمن ۸۰ درصد از پیروان شیعه ی علی ابن ابی طالب را به خاک و خون کشیده اند و مساجد را آتش زدند.

عربانی با تاکید بر اینکه این ها بویی از اسلام نبرده اند اظهار داشت: مورد دیگر، از بین رفتن ایمان از دل های مومنین است. می بینیم که امروزه بسیاری تنها در شناسنامه مومن و شیعه اند؛ اما مانند میوه ای پلاسیده دین و ایمانشان رو به زوال و تحلیل است.”

امام جمعه ی موقت شهر رشت در خطبه ی دوم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت : ” هزار و چند سال از واقعه ی عاشورا می گذرد و در طی این مدت هزاران اتفاق مختلف در تاریخ بشر رخ داده اما هیچ یک از ارزش قیام امام حسین نکاسته اند و واقعه ی عاشورا را محو نکرده اند. ”

صدیق عربانی با اشاره به سالروز عزیمت امام راحل به پاریس و شروع هفته ی نیروی انتظامی ؛ امنیت امروز منطقه و آرامش کشور را مرهون رهنمود های امام خمینی (ره) و برکت خون شهدا و رشادت های نیروهای امنیتی دانست و افزود ” : نیرو های انتظامی افرادی هستند که مخلصانه در هر موقعیت و شرایطی چه باد یا باران و برف به مردم خدمت صادقانه می کنند.

وی با بیان اینکه اما با این حال انواع تیر تهمت ها و الفاظ نا مناسب به سویشان نشانه گرفته می شود گفت: من این لباس های خدمت را بسیار دوست دارم. و از مردم شریف گیلان می خواهم با احترام به قوانین و همکاری با این عزیزان قدر دان زحمت هایشان باشند.”

امام جمعه موقت رشت ضمن بیان اینکه روز تکریم سالمندان پیش رو است از مسئولین و ریاست جمهوری و مسئولان مربوطه خواستار افزایش مستمری سالمندان شد، چرا که هزینه های درمانی و نگهداری آنها گاهی بیشتر از در آمد ماهیانه شان است. “

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه