آیت الله قربانی:

پلیس باید از فرهنگ عاشورایی درس بگیرد / نیروی انتظامی باید خادم ملت باشد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر درس گرفتن پلیس از فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و گفت: پلیس ولایتمدار حافظ هنجارهای دینی و حدود الهی در جامعه است.

پلیس باید از فرهنگ عاشورایی درس بگیرد / نیروی انتظامی باید خادم ملت باشد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر دیروز در دیدار با فرماندهان انتظامی گیلان به مناسبت هفته ناجا با اشاره به اینکه پلیس حافظ هنجارهای دینی و اجتماعی است، اظهار کرد: پلیس باید حدود الهی را در جامعه حفظ کند.

وی بر تنگ شدن عرصه برای هنجارشکنان تأکید کرد و افزود: نیروهای انتظامی و نظامی با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بهترین امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پلیس در حکومت اسلامی دارای ولایت‌فقیه باید ولایتمدار و خادم ملت باشد، تصریح کرد: دینداری و خدمت به خلق ارزش محسوب می‌شود.

قربانی، فطرت تمام انسان‌ها را دارای دینداری خواند و بیان کرد: فطرت پلیس جمهوری اسلامی دین‌مداری، ولایت‌مداری و خدمت صادقانه است.

وی با اشاره به اینکه حفظ امنیت اکنون سخت‌تر از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: علوم روز مانند تیغ دولبه است و باید برای تعلیم صحیح از آن استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر درس گرفتن پلیس از فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و یادآور شد: رفتار پلیس تأثیر اخلاقی بسیاری در اجتماع دارد.

* کاهش محسوس جرایم در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز در دیدار مذکور نقش پلیس در جامعه را کلیدی عنوان کرد و گفت: پلیس حافظ نظم و امنیت در اجتماع است.

سردار محمدرضا میرحیدری به کسب رتبه دوم کنترل جرایم در گیلان اشاره کرد و افزود: پلیس گیلان در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری دارای رتبه نخست در کشور است.

وی با بیان اینکه پلیس گیلان نیرویی متعهد به ولایت و خادم مردم است، تصریح کرد: گیلان کاهش محسوسی در کنترل جرایم داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان از هوشمندسازی ورودی‌های استان خبر داد و بیان کرد: گیلان باید دارای سیستم‌های کنترلی جدیدتری باشد.

میرحیدری با اشاره به انجام بسیاری از جرایم توسط مهاجران، اظهار کرد: مردم گیلان با همکاری با پلیس امنیت در جامعه را تولید کردند.

وی در ادامه به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان اسلام و تشیع به‌دنبال ایجاد شکاف بین مسلمانان هستند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه بعضی از افراد در تزویر دشمنان غرق شدند، خاطرنشان کرد: دشمنان به‌دنبال خدشه‌دار کردن چهره پاک مسلمانان و شیعیان هستند.

میرحیدری، تندروی و کندروی را خارج از مکتب اهل بیت(ع) خواند و بیان کرد: دشمن دل‌های جوانان را هدف رفته است.

وی، خواستار ایجاد وحدت بیشتر بین وعاظ و مداحان در مراسم محرم شد و تصریح کرد: نباید با جریحه‌دار کردن احساس‌ها و حرکت‌های غیر دینی دشمنان را خشنود کنیم.

فرمانده انتظامی گیلان بر تأثیرگذاری مدیحه‌سرایی‌ها در ذهن جوانان تأکید کرد و افزود: هیأت‌های مذهبی باید فرهنگ علوی و حسینی(ع) را با رفتار نیک خود در دل مردم جای دهند.

میرحیدری با اشاره به اینکه ایجاد امنیت و آرامش در جامعه برگرفته از فرهنگ علوی و حسینی(ع) است، گفت: حفظ نظم در ایام سوگواری اهل بیت(ع) موجب آرامش عزاداران حسینی(ع) می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه