بازگشایی نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در رشت

سرپرست دانشگاه گیلان گفت: در راستای این هدف و پس از برگزاری جلسات متعدد، تیم اجرایی که توسط دبیرخانه شورای همکاری‌های علمی تشکیل شده بود، در شرکت انرژی نوین شروع به فعالیت کرد و مقرر شد نمایشگاه تخصصی به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌ها برگزار شود.

بازگشایی نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در رشت

به گزارش ۸دی نیوز، احمد رضی  در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در سالن فجر دو دانشگاه گیلان در این شهر، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در یک دهه اخیر، صنعت هسته‌ای کشور راه پر فراز و نشیبی را برای دستیابی به آنچه حق ملت اسلامی ایران، در بهره‌مندی از کاربردهای این صنعت در بخش‌های انرژی، صنعت، درمان، تکنولوژی و رفاهی پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در این مدت، فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت تأثیر مناقشات هسته‌ای در عرصه بین‌المللی قرار گرفته و با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته و دستیابی کشورمان به دانش بومی در بسیاری از زمینه‌های این صنعت، اطلاع‌رسانی چندانی به صورت عمومی و ملموس صورت نگرفته است.

سرپرست دانشگاه گیلان گفت: به همین منظور برای حمایت‌های گسترده و همه جانبه مردمی از دستیابی به این دانش ارزشمند که از مهمترین عوامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی بوده، این نمایشگاه دایر شد.

رضی با بیان اینکه تنها  با سخنرانی و تبلیغات رسانه‌ای نمی‌توان آنچه در صنعت هسته‌ای کشور اتفاق افتاده را نشان داد، تصریح کرد: در این راستا، شورای همکاری‌های علمی سازمان انرژی اتمی بر آن شد تا نتایج حاصل از حدود یک دهه تلاش، تحقیق جدی و مستمر فرزندان ایران زمین را در گام نخست و در قالب نمایشگاه تخصصی، برای آشنایی و علاقمندی بیشتر قشر دانشجو و محقق، به نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: در گام بعد برای محق بودن ملت ایران پس از حمایت همه جانبه از صنعت هسته‌ای کشور نمایشگاه عمومی و دائمی برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه گیلان گفت: در راستای این هدف و پس از برگزاری جلسات متعدد، تیم اجرایی که توسط دبیرخانه شورای همکاری‌های علمی تشکیل شده بود، در شرکت انرژی نوین شروع به فعالیت کرد و مقرر شد نمایشگاه تخصصی به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌ها برگزار شود.

رضی، نو بودن این صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن، حتی در سطح متخصصین و افراد دانشگاهی و محدود بودن فضای اطلاع‌رسانی در رابطه با جزئیات این صنعت در سطح دنیا را ضرورت برگزاری نمایشگاه هسته‌ای بیان کرد.

وی با اشاره به ضرورت‌های برگزاری مجموعه نمایشگاه‌های هسته‌ای، افزود: ارائه دستاوردها به صورت عینی، برای رفع ابهام افکار عمومی داخلی، به جای سخنرانی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای، بومی بودن این دستاوردها بویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین، بسیار با اهمیت است.

سرپرست دانشگاه گیلان، محق بودن مردم به منظور حمایت‌های گسترده و همه جانبه  از دستیابی به این دانش ارزشمند را به عنوان مهمترین عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی بیان کرد و آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم و  دسترسی سریع، راحت و جامع دانشگاهیان به چکیده آخرین دستاوردهای کشور در این صنعت را یکی از فواید برگزاری نمایشگاه تخصصی دانست.

رضی، رفع ابهام در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای به لحاظ ایمنی، زیست‌محیطی و سیاسی برای خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمنان و ایجاد علاقمندی و جذب کارشناسان، محققین و متخصصین دانشگاهی، جذب نخبه‌ها (حمایت نوع اول)، تقویت خودباوری و غرور ملی از طریق مشاهده عینی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت، به ویژه کشاورزی و پزشکی را از اهداف  برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، بیان کرد.

به گزارش تسنیم، بیست و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران ۲۳ تا ۲۷ آذر ماه امسال در سالن فجر دو دانشگاه گیلان دایر است./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه