سبک زندگی اسلامی تحکیم بنیان خانواده را به همراه دارد

امام جمعه سیاهکل با تأکید بر تبیین فلسفه قیام حسینی(ع)، گفت: سبک زندگی اسلامی تحکیم بنیان خانواده است.

سبک زندگی اسلامی تحکیم بنیان خانواده را به همراه دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم،  نشست مسئولین هیئت‌‌های مذهبی این شهرستان با امام جمعه، فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی سیاهکل، صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

امام جمعه سیاهکل در این نشست با اشاره بر اینکه هیئت‌های مذهبی از بخش‌های مفید جامعه هستند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی بدون اینکه از بودجه دولتی استفاده کنند، رابط خوبی برای رساندن اهداف و مفاهیم فعالیتهای اهل بیت پیامبر(ص) هستند.

حجت الاسلام محمد شیدایی، تأکید کرد: مسئولین هیئت‌های مذهبی دو مسئله را به صورت ویژه مد نظر خود داشته باشند، اول برخورد مناسب، اخلاقی و صداقتکارانه با مردم و دوم استفاده از روحانیون در مجالس است.

وی با اشاره بر اینکه در عزاداری‌ها شور به تنهایی کافی نیست و باید به تبیین فلسفه عزاداری‌ها نیز پرداخت، گفت: به منظور بالا بردن سطح معرفت و آگاهی مردم نسبت به مسائل دینی، می‌توان از عالمان و کارشناسان دینی و مذهبی نیز استفاده کرد.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) تحکیم همزمان رابطه عاطفی و معرفتی با سیدالشهدا(ع) است که باعث رشد و تعالی مادی و معنوی عزاداری می‌شود، تصریح کرد: عزاداری برای شهدای کربلا، کسب معرفت نسبت به علت قیام و شاخص‌های رفتاری عناصر فعال صحنه کربلا است.

شیدایی با اشاره به ضرورت توجه به سیره معصومین(ع)، گفت: سبک زندگی اسلامی تحکیم بنیان خانواده است که در مجالس عزاداری باید به آن توجه شود.

فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این نشست از نیروی انتظامی به دلیل کنترل نظم و امنیت در مراسم عزداری محرم تشکر کرد و اظهار کرد: عزاداری حسینی(ع) یک ظرفیت عظیم فرهنگی است.

حسنعلی حاجتی افزود: هیئت های مذهبی می بایست تدابیری بیاندیشند تا عاشقان سید و سالار شهیدان و اهل بیت (ع) مراسم خود را به خوبی برگزار کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه