تردد در گردنه حیران و اسالم را مختل کرد

بارش برف سنگین در ارتفاعات کوهستانی غرب گیلان ، تمامی مقاطع مرتفع را سفیدپوش کرده و موجب مختل شدن و کندی تردد خودروها در گردنه های حیران و اسالم و محورهای ارتباطی این مناطق شده است.

تردد در گردنه حیران و اسالم را مختل کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر از روز گذشته و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف از دیشب در ارتفاعات کوهستانی غرب گیلان آغاز شده و همچنان ادامه داد.

بارش برف در تمامی مقاطع گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل، گردنه اسالم در محور تالش به خلخال و نیز راه های ارتباطی روستایی مناطق کوهستانی غرب گیلان ادامه دارد و سطح این جاده ها را لغزنده کرده است.

با وجود بارش برف به خصوص در مناطق مرتفع جاده های غرب گیلان ، تردد در این محورها با کندی جریان دارد و راهدارخانه های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمک پاشی جاده های کوهستانی منطقه هستند.

بارش برف همراه با کولاک در گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل که از شب گذشته آغاز شده ، همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این مسیر به بیش از ۵۰ سانتیمتر رسیده است.

همچنین هم اینک راه ارتباطی تعدادی از روستاهای غرب گیلان در شهرستان های آستارا و تالش به علت شدت بارش برف و وجود کولاک مسدود شده است.

در پی تداوم بارش برف در ارتفاعات تالش و جاده اسالم به خلخال ، اداره راه و ترابری شهرستان تالش نیز از رانندگان خواست تا برای تردد در این محور ارتباطی از تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ استفاده کنند.

بارش بیش از ۵۰ سانتیمتر برف و کولاک هم اکنون در محور ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل، جریان دارد و تردد خودروها با کندی و تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رییس اداره راه و شهرسازی آستارا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی کامل ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی مسیرهای جاده ای گفت: هم اکنون دو اکیپ آماده راهداری مجهز به سه دستگاه لودر ، دو دستگاه گریدر ، چهار دستگاه برفروب و دو دستگاه نمک پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران مستقر شده است.

ˈحجت الله عطاییˈ از ادامه بارش برف در گردنه حیران از مقطع رودخانه آقچای به سمت مقاطع مرتفع این گردنه خبر داد و به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی کوهستانی غرب گیلان را دارند ، توصیه کرد که خودروهای خود را به زنجیرچرخ و وسایل و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود کولاک و لغزنده بودن سطح جاده های کوهستانی غرب گیلان ، توصیه می شود که تا یک هفته آینده خودروها از تردد بدون زنجیر چرخ در این مناطق خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی آستارا نیز از بارش ۲۳ میلیمتر باران و برف در شبانه روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: دمای هوا با ۱۱ درجه کاهش، به دو درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

ˈفردین فرتوت نیاˈ میزان رطوبت هوا در آستارا را ۹۳ درصد اعلام کرد و با اشاره به ادامه بارش برف در ارتفاعات افزود: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده در منطقه فعال خواهد بود.

وی کاهش دما و ادامه بارش ها تا روز سه شنبه هفته آینده را از جمله آثار وضعی شرایط جوی در مناطق غرب گیلان ذکر کرد.

به گزاش ایرنا بارش باران در شهرستان آستارا همچنین موجب بالاآمدن آب رودخانه مرداب و آستاراچای شده و در داخل شهر نیز موجب آبگرفتگی معابر و نیز بروز مشکل در رفت و آمد و کندی تردد داخل شهر آستارا شده است.

دریای خزر نیز در محدوده شهر آستارا مواج است به طوری که ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به بیش از یک متر می رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه