نخستین کارگاه آموزشی ضمن خدمت کارکنان کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی ضمن خدمت کارکنان کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی ضمن خدمت کارکنان کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از مهر، اسماعیل جانعلی پور شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: نخستین دوره آموزشی همگانی کارکنان این نهاد با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از کتابداران، روسای ادارات کتابخانه های عمومی و مسئولان ستادی استان در سالن کنفرانس کتابخانه عمومی شهید باهنر شهر کوچصفهان برگزار شد.

وی اظهارداشت: این دوره آموزشی با برگزاری دو کارگاه استان شناسی با تدریس کاظم فلاحی، رئیس و استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر رشت و نیز کارگاه کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی با تدریس کورش محمدی، مسئول امور کتابخانه های عمومی  گیلان و استاد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: در پایان این دوره های آموزشی از شرکت کنندگان در این دوره ها آزمون کتبی انجام شد.

وی  ابراز داشت، دوره‌ های آموزش ضمن خدمت کارکنان با هدف گسترش توانایی‌ های علمی و توسعه دانش و تخصص اعضای رده‌ های مختلف این نهاد صورت می‌گیرد.

جانعلی پور اظهارداشت: چنین دوره‌هایی چه به صورت بلند مدت برگزار شود و یا در قالب دوره‌ های کوتاه، چه به صورت فعالیت‌ های عملی و کارگاهی باشد و یا مبانی علمی و نظری موضوع را مورد توجه قرار دهد، مستلزم تدابیر و راهبردهای آموزشی پیچیده‌ای است.

 وی ادامه داد: پیچیدگی برنامه‌ ریزی آموزشی کارکنان سازمان‌ ها بیشتر به انتخاب و انتقال دانش ارزشمندی متکی است که نخست توان و مهارت حرفه‌ای کارکنان را تعالی بخشد و دیگر در جریان تحولات علمی، فرهنگی و اجتماعی پیش برنده آرمان‌ ها و اهداف سازمان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری دوره های آموزشی بدو خدمت برای کارکنان کتابخانه های عمومی استان گیلان با سپری کردن بیش از ۱۲۰ ساعت دوره ادامه خواهد یافت که این دوره ها در موضوعات مختلف نظیرکارگاه قصه گویی،جذب فراگیر مخاطب کتاب نخوان ادامه خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه