مدیرکل بهزیستی گیلان:

گیلان همچنان پیرترین استان کشور است

مدیرکل بهزیستی گیلان با تأکید بر ضرورت حفظ تکریم سالمندان، گفت: گیلان همچنان عنوان پیرترین استان کشور را دارد.

گیلان همچنان پیرترین استان کشور است

به گزارش ۸دی، محمدرضا پارسی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت ۳۰ سپتامبر برابر با ۹ مهر روز جهانی ناشنوایان و اول اکتبر «۱۰ مهر» روز جهانی سالمندان اظهار کرد: اجرای طرح غربالگری ناشنوایی از اقدام‌های بهزیستی گیلان است.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه ناشنوایی منجر به اختلال شود نوزاد مورد آزمایش قرار می‌گیرد، افزود: طرح غربالگری ناشنوایی ۱۰۰ درصد در گیلان اجرایی شده و تمام نوزادان در بدو تولد مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه کاشت حلزون، تهیه سمعک و باطری سمعک برای ناشنوایان از جمله خدمات بهزیستی برای افراد ناشنوای زیرپوشش است، تصریح کرد: انجمن‌های غیردولتی و تشکل‌های تقویت‌شده در زمینه گفتار درمانی، مداخلات زودهنگام، تربیت شنوایی و… به ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهند.

وی به روز جهانی سالمند اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت تکریم سالمندان، گفت: گیلان با حدود ۱۱.۸ درصد سالمندی کشور پیرترین استان کشور است.

پارسی با بیان اینکه حدود ۲۸۵ هزار سالمند در گیلان هستند، خاطرنشان کرد: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت، لاهیجان و مراکز نگه‌داری روزانه مکان‌های نگهداری سالمندان در گیلان هستند.

وی نگهداری روزانه در مراکز سالمندان را جزو سیاست‌های بهزیستی عنوان کرد و یادآور شد: ۲۹۶ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در گیلان وجود دارد و برای حفظ ارتباطی عاطفی سالمندان باید در منازل و کنار خانواده نگه‌داری شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تصریح بر اینکه این استان دارای ۱۳ مرکز توانبخشی و شبانه‌روزی است، گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر سالمند به صورت مقیم در مراکز توانبخشی و مراکز شبانه‌روزی زیرپوشش بهزیستی هستند.

وی امید به زندگی را دلیل رشد سالمندی در گیلان دانست و متذکر شد: برای ایام سالمندی باید برنامه‌ریزی همراه با حفظ تکریم این اقشار صورت گیرد و سالمندان در کنار خانواده‌های خود نگه‌داری شوند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه