اظهارات ظریف در دانشگاه تهران درست نبود/ او تجربه و تخصص نظامی ندارد

فرمانده کل سپاه گفت: ظریف را دیپلمات مجرّبی می‌دانیم ولی او در حوزه دفاعی تخصصی ندارد و گفته‌هایش در دانشگاه تهران درباره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا درست نبود.

اظهارات ظریف در دانشگاه تهران درست نبود/ او تجربه و تخصص نظامی ندارد

به گزارش ۸دی نیوز، سرلشکر محمدعلی جعفری که عصر روز سه‌شنبه در مراسم انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی در دانشگاه امام صادق (ع) سخنرانی می‌کرد، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در یک جلسه دانشجویی را نادرست دانست.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهار نظر دولت‌مردان در دانشگاه‌ها در خصوص اینکه توان نظامی ایران با دو بمب آمریکا مختل شدنی است، گفت: اصلاً اینطور نیست و ایشان تجربه و تخصص نظامی نداشته‌اند.

وی بدون ذکر نام ظریف، خاطرنشان کرد: او را یک دیپلمات مجرّب و صاحب‌نظر می‌دانیم اما در عرصه نظامی تجربه ندارد که این حرف را زده است.

به گزارش ۸دی نیوز: صحبت های محمدجواد ظریف در دانشگاه تهران که در آن این سوال را مطرح کرده بود که «آیا آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، از سیستم دفاعی ما می‌ترسد» با واکنش های متعددی در فضای سیاسی کشور مواجه شده است.

واکنش ها به اظهارنظر ظریف در حدی بود که او بلافاصله وادار به ارائه توضیحاتی در خصوص صحبت هایش شد.

سرلشکر جعفری در تبیین سخنانش به طرح سؤالی پرداخت و پرسید: به عنوان مثال اسرائیل نامرد منحوس چقدر بمب به جنوب لبنان فرستاد، اما مگر حزب‌الله از بین رفت؟

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اگر امروز دشمن به خیال خودش بخواهد کاری کند و با سورتی‌های زیاد پرواز هزاران بمب به ما بزند، شاید ۱۰ تا ۲۰ درصد توان موشکی سپاه از بین برود؛ ضمن اینکه توان نظامی سپاه فقط تبادل موشکی نیست بلکه این یک توان استراتژیک نظام است.

سرلشکر جعفری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر غرب از سپاه بخواهد برد موشک‌هایش را کاهش دهد، آیا این را قبول می‌کنید؟ پاسخ داد: هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه “موشک‌های ما به اسرائیل می‌رسد”، گفت: هم‌اکنون نیز توان افزایش برد موشک‌‌ها را داریم اما فعلا به‌دستور مقام معظم رهبری، برد موشک‌هایمان را به ۲ هزار کیلومتر محدود کردیم.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به طرح ادعای ورود سپاه به عرصه سیاست، اظهار داشت: مهم‌ترین عرصه تهدید علیه انقلاب اسلامی که سپاه وظیفه دارد از دستاوردهای انقلاب حفاظت کند، عرصه‌های سیاسی است و سپاه نمی‌تواند در برابر آن ساکت بنشیند.

جعفری تأکید کرد: آنها که حرکت سیاسی سپاه را مقابل کار خود می‌دانند فضاسازی می‌کنند که سپاه نظامی است و نباید وارد سیاست شود و حرف‌های امام را به رخ ما می‌کشند؛ البته ما خیلی کاری به آنها نداریم و به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم.

وی در خصوص کاهش بودجه سپاه و بسیج نیز اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته تا مقداری کاهش بودجه سپاه برطرف شد؛ البته بودجه بسیج مقداری کاهش پیدا کرده که ما بخشی از آن را واقعیت‌های بودجه‌ای می‌دانیم و بدبین نیستیم.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا ایران می‌تواند جلوی حمله اتمی دشمن را بگیرد، گفت: جلوی حمله اتمی را نمی‌شود گرفت البته آنها هم این غلط را نمی‌کنند؛ چون توانمندی‌هایی که در ایران و بسیاری از نقاط جهان برای پاسخ دادن به هر گونه اقدام نظامی امنیتی و دفاعی علیه ایران وجود دارد، بسیار زیاد و بازدارنده است و تهدید اتمی یک تهدید مسخره است.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر حضور سپاه در سوریه، گفت: ما هرکاری که بتوانیم و لازم باشد برای حفظ سوریه انجام می‌دهیم؛ چون سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً هم اعلام کردیم که ما نیروی متخصص برای انتقال تجربه و آموزش در سوریه داریم که کار مستشاری انجام می‌دهند و علنی هم است؛ گویا یک نظام رسمی از ما درخواست کرده است.

جعفری در ادامه، در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص حضور سپاه در اقتصاد کشور اظهار داشت: سپاه نقش بسیار کمی در اقتصاد دارد و بیشتر در حوزه سازندگی حضور داریم.

فرمانده کل سپاه متذکر شد: البته به دولت جدید هم که کمی از این ابهامات داشت، گفتیم که هر پروژه‌ای که فکر می‌کنید فرد دیگر یا بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد با وجود اینکه ما قرارداد هم بسته باشیم به بخش خصوصی بدهید و از این به بعد هم قرارداد نبندید اما همه می‌دانند که سپاه با کمترین هزینه بیشترین خدمات را در حوزه سازندگی انجام می‌دهد.

جعفری در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به مذاکرات تهدیدات استکبار علیه ایران تعدیل می‌شود یا خیر؟، گفت: اگر کسی چنین خیالی کند، خوش‌خیالی کرده و این یک خیال خام است.

وی تأکید کرد: شعارها و اصول انقلاب اسلامی در مقابله با نظام استکبار است و آنها هم انقلاب اسلامی را دشمن خود می‌دانند و این حل نمی‌شود مگر اینکه ماهیت آمریکایی‌ها عوض شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به مذاکرات ۱+۵ اظهار داشت: موضوع هسته‌ای یک بهانه است و آنچه که در دور اول مذاکرات دادیم حداکثری و آنچه گرفتیم حداقلی بود؛ البته مهم برای ما آینده است و تاکنون از خطوط قرمز نظام رد نشده‌اند.

جعفری ادامه داد: این مذاکرات دو نتیجه دارد یا کاهش تحریم‌ها به نتیجه می‌رسد یا اینکه اگر بیشتر از این فشار بیاورند تا ایران از خط قرمز عبور کند، برمی‌گردیم به مرحله اول راه سومی ندارد.

وی تأکید کرد: در هر حال تهدیدات برداشته نمی‌شود و الآن هم وجود دارد و مشکلات ما با دشمن سر جایش است./ صراط

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه