وقتی اصلاح‌طلبان هم شاکی‌اند؛

نقش پررنگ و حیاتی سرلیست اُمید در قائله دیروز نمایندگان گیلانی + عکس

سخنان جنجالی نماینده مردم لنگرود در تریبون رسمی مجلس پیرامون توزیع ناعادلانه قیر در گیلان منجر به مشاجره با نماینده صومعه سرا در صحن علنی مجلس شد.

نقش پررنگ و حیاتی سرلیست اُمید در قائله دیروز نمایندگان گیلانی + عکس

به گزارش ۸دی، در جلسه علنی روز گذشته مجلس مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود با اشاره به پخش قیر به صورت ناعادلانه در بین شهرستان‌ها خبر از لابی قوی در توزیع قیر آسفالت در استان گیلان داد.

وی ادامه داد: اطلاعاتی است که نشان می‌دهد برخی افراد با لابی‌گری بیش از ظرفیت معین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرستان خود قیر دریافت کرده‌اند این در حالی است که قیر رایگان به برخی از شهرستان‌ها نمی‌رسد.

این نماینده‌ی مجلس در ادامه گفت: این مسئله به دور از قوانین است چرا که اگر ما هم بخواهیم می‌توانیم با لابی‌گری این ظرفیت از قیر را برای شهرستان خود فراهم کنیم اما همه ما باید بدانیم که در کشور قانون حکمفرماست که باید از آن تبعیت کنیم.

لاهوتی که نقطه جوشش بالا رفته بود در ادامه گفت: بنده برای مطالبم سند دارم، در حال حاضر در زمینه ارائه قیر به چند شهرستان، برخی دستگاه‌ها خیانت می‌کنند.

بالاخره نقطه جوش نماینده لنگرود در پایان مخالفت رفته رفته پایین آمد و در ادامه یکی از موافقین گزارش مذکور شروع به ارائه دیدگاه‌های خود کرد.

در جریان بررسی این گزارش و در حالی که موافقین این گزارش درحال ارائه نطق بودند، به یک باره صدای داد و فریاد در صحن بلند شد، صداهایی که عکاسان صحن را به سرعت به جایگاه خبرنگاران کشاند تا صحنه های مشاجره دو نماینده استان گیلان را شکار کنند.

کاظم دلخوش نماینده‌ی صومعه‌سرا و مهرداد لاهوتی روبروی هم ایستاده و باهم مشاجره می‌کردند تا برخی نمایندگان در قامت منجی بین این دو نماینده حاضر شوند.

به نظر موضوع مشاجره لاهوتی و دلخوش اشاره به قیر رایگان داشت و حالا چرا دلخوش به مشاجره با لاهوتی پرداخته بود، سوالی در ذهن خبرنگاران ایجاد کرد تا اینکه یکی دیگر از نمایندگان استان گیلان در پاسخ به این سوال به جمع خبرنگاران گفت: مشاجره لاهوتی و دلخوش در باره موضوع قیر رایگان بود.

از کنار مباحث مربوطه که بخواهیم بگذریم و کنکاش بیشتری در این نکنیم که چرا لاهوتی به یک باره چنین موضوعی را از پشت تریبون رسمی مجلس اعلام کرد، می‌رسیم به آنجا که در گرداگرد طوفانی که دیروز نمایندگان گیلانی بپا کردند نقش پررنگ عارف به عنوان سرلیست انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات مجلس دهم به چشم می‌آمد به طوری که ذره‌ای نمی‌توان از حضور فعال و حیاتی وی در این ماجرا چشم پوشید.

البته موضوع منفعل بودن محمدرضا عارف که زمانی بحث ریاستش بر مجلس بعنوان بحث اول مملکت مطرح بود به جایی رسیده است که رسانه‌های اصلاح‌طلب هم به طور علنی به آن اشاره می‌کنند که نمونه‌ای از آن را در پایین مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
برای فهمیدن اینکه چرا دلخوش وارد موضوع شد، یه سری به حوزه نمایندگی ایشون بزنید، به جادها و آسفالت های جدید چند صد کیلومتری.
گیلانی
واقعا خیلی تحلیلای پرمغزی ارائه میدین! خیلی خوب موجبات شادی ما رو فراهم کردین! خسته نباشید به همه تون!
کارمند
... که الن دم از قانون و تبعیت از قانون میزند یک نگاهی به زمان حضورش در استانداری گیلان و پرونده اعمالش کند که چقدر از این قیرها را برای زمانیکه به جهنم میرود برای خودش مهیا کرده آنهم با ظلم به پابرهنه‌گان و حمایت از مرفه‌هان بی‌درد
kkjjjm
توزیع امکانات در جمهوری اسلامی باید عادلانه باشد حالا قیر باشه یاهرچیز دیگه اولویت صومعه سرا اسفالت نیست بیکاری و دربه دری جوانهاشه با اولین برف پاییزی آسفالت ایشان به سنگریزه تبدیل شد
در حاشیه