فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه:

۱۱۳ بیمارستان صحرایی توسط سپاه در کشور راه‌اندازی شد

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ۱۱۳ بیمارستان صحرایی در هفت سال گذشته در کشور راه‌اندازی شده و افزون بر یک میلیون و ۷۰۵ هزار مورد مراجعه به این بیمارستان‌ها ثبت شده است.

۱۱۳ بیمارستان صحرایی توسط سپاه در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش ۸دی، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ۱۱۳ بیمارستان صحرایی در هفت سال گذشته در کشور راه‌اندازی شده و افزون بر یک میلیون و ۷۰۵ هزار مورد مراجعه به این بیمارستان‌ها ثبت شده است.
سرتیپ احمد اخوان افزود: با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و طی ۶۰۷ روز خدمات‌رسانی انجام شده در کشور ۱۲ هزارو۲۷۵ مورد عمل جراحی انجام شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی هفت بیمارستان صحرایی در شمال غرب کشور همزمان با هفته دفاع مقدس بیان کرد: این بیمارستان‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه راه‌اندازی شدند.
سرتیپ اخوان اضافه کرد: این بیمارستان‌ها با هدف افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات پزشکی، افزایش تحرک و بهره‌برداری بیمارستان‌های صحرایی در شرایط خاص، تحقق عملی شعار اقدام و عمل در تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه و ترویج فرهنگ خدمت به مردم راه اندازی شدند.
وی ادامه داد: تلاش مستمر در جهت تحقق شعار «ما می‌توانیم» کمک به اجرای آموزش و بهداشت و پیشگیری، تعامل سازنده با سازمان‌ها و مراکز بهداشتی و افزایش شاخص‌های بهداشتی و افزایش روح تعاون و همدلی اجتماعی از اهداف دیگر در راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی است.
در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در کشور ۱/۵ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر وجود دارد که از این تعداد تخت بیمارستانی ۵۰ درصد مستهلک است.
ایرج حریرچی با بیان اینکه این تعداد تخت بیمارستانی برای کشور بسیار کم است، افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی باید به ۲/۸ تخت به ازای هر هزار نفر افزایش یابد. قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: در ۱۰سال منتهی به طرح سلامت سالانه یک هزارو۷۰۰تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور افزوده شد. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور افزوده شود.
وی گفت: ما متولیان بهداشت و درمان برای ارتقای شاخصهای سلامت در کشور از هرگونه حمایت سازمان‌ها در این راستا استقبال می‌کنیم.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه