در مراسم افتتاحیه جشنواره غدیر:

یک کارگردان جایزه‌اش را به آیت الله سیستانی و سیدحسن نصرالله تقدیم کرد

مراسم افتتاحیه جشنواره الغدیر، با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون ۲۰ کشور جهان اسلام در نجف اشرف برگزار شد.

یک کارگردان جایزه‌اش را به آیت الله سیستانی و سیدحسن نصرالله تقدیم کرد

به گزارش ۸دی، در این مراسم، جایزه ویژه کارگردانی به احمدرضا درویش اعطا شد.
وی پس از دریافت جایزه خود گفت: در زمانه‌ای که جهان مدعی دموکراسی است رفتار جاهلیت باز تولید می‌شود، کودکان ذبح می‌شوند و برده‌داری توسط جاهلان احیا شده است و متاسفم که اکثر رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های تبلیغاتی در دست حامیان همین جاهلیت است.
درویش با تجلیل از مقاومت در منطقه و مبارزان و ایثارگران عرصه مبارزه با تکفیری‌ها و داعش، جایزه خود را به مقام شامخ مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت‌الله علی سیستانی تقدیم کرد.
وی سپس افزود که این افتخار را به نماد مقاومت و نماد آزادگی پدر شهید و فرزند اهل‌بیت سید حسن نصرالله تقدیم می‌کنم.
به گزارش فارس، در آئین افتتاحیه این جشنواره همچنین از دو هنرمند برجسته ایرانی فریبا کوثری و فرهاد قائمیان تجلیل شد.
فرهاد قائمیان، پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من از جایی می‌آیم که هزاران شهید تقدیم راه حق کرده است. اما خجالت می‌کشم که در مقابل کسانی ایستاده‌ام که با ایثار جانشان در مقابل داعش ایستاده‌اند؛ من دست تمامی جانبازان و رزمندگان را می‌بوسم. امیدوارم که قدر شهدا را بدانیم و از اسلام ناب محمدی دفاع کنیم‌؛ اسلامی که پر ازمهربانی است. خوشحالم که در سرزمین امیرالمومنین نفس می‌کشم و امیدوارم که مورد شفاعت ائمه اطهار قرار بگیریم.
فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون و بازیگر نقش عمره همسر مختار در مجموعه تلویزیونی مختارنامه قبل از بالا رفتن از جایگاه نزد جانبازی که روی صندلی چرخ‌دار بود رفت و به وی ادای احترام کرد و نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: خیلی خوشحال هستم که این جایزه را در خاکی می‌گیرم که امام حسین علیه‌السلام را در آغوش دارد. او با تجلیل از قهرمانان عرصه مقاومت گفت: من در اینجا ایثارگرانی را دیدم و همچنین در سرزمین خودم مبارزانی را درک کردم که همه سعی‌ام در این است که بتوانم تا دوش به دوش آنان در خط مقاومت باشم و این جایزه را به عزیزان ایثارگر در هر دو کشور ایران و عراق تقدیم می‌کنم.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه