رئیس شورای اسلامی روستای سراوان:

۴۰ درصد مردم روستای سراوان فاقد آب شرب هستند/ آلودگی آب‌های زیرزمینی سراوان به دلیل دفن زباله

رئیس شورای اسلامی روستای سراوان گفت: ۴۰ درصد مردم روستای سراوان رشت از آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

۴۰ درصد مردم روستای سراوان فاقد آب شرب هستند/ آلودگی آب‌های زیرزمینی سراوان به دلیل دفن زباله

به گزارش ۸دی، اسماعیل غلامپور امروز در گفت‌وگو با فارس تخلیه زباله این شهرستان در سراوان را مهم‌ترین معضل منطقه دانست.

وی با بیان اینکه روستای سراوان یکی از بزرگ‌ترین روستاهای گیلان محسوب می‌شود، افزود: سراوان دو هزار و ۳۰۰ خانوار معادل ۸ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را در خود جای داده است.

رئیس شورای اسلامی روستای سراوان با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت شورای این روستا نبود گاز، تلفن و بعضی نقاط نیز برق و آب مردم رنج می‌داد، اظهار کرد: اکنون با لوله‌گذاری گاز به طول ۹۶ کیلومتر مجموع خانوارهای روستای سراوان از نعمت گاز بهره‌مند شدند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی روستای سراوان را اکنون به لحاظ تکمیل گازرسانی روستای سبز عنوان کرد و گفت: این روستا بالغ بر ۹۰ کیلومتر راه دارد که حدود ۵۰ کیلومتر آن آسفالت شده و بقیه نیز در دست پیگیری است.

غلامپور با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۱۰ کیلومتر از راه روستایی سراوان آسفالت شده است، افزود: پنج کیلومتر مربوط به راه‌های بین شهری و روستایی سراوان است که روستاهای این منطقه را به‌هم متصل می‌کند.

وی آب‌های زیرزمینی سراوان را آلوده خواند و خاطرنشان کرد: به دلیل معضل زباله‌ و شیرابه‌‌های آن، آب‌های زیرزمینی سراوان آلوده بوده و بخشی از این روستا با جمعیت حدود ۷۰۰ خانوار فاقد آب شرب است.

رئیس شورای اسلامی روستای سراوان با اشاره به اینکه تاکنون مشکل آب شرب خانوارهای مذکور با وجود پیگیری‌های زیاد برطرف نشده است، یادآور شد: آبرسانی به روستاهای مورد نظر نیازمند اعتبار است تا بتوانیم مناطق فاقد آب شرب را زیرپوشش ببریم.

وی متذکر شد: از حدود ۳۰ سال پیش زباله‌های مناطق مختلف شهرستان رشت در سراوان تخلیه می‌شود و هنوز نیز ادامه دارد و بوی بد زباله، حشرات موزی و… اهالی روستا را رنج می‌دهد.

غلامپور با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰۰جلسه با استانداران گذشته و حال درباره وضعیت زباله سراوان برگزار شد، خاطرنشان کرد: هنوز در این زمینه نتیجه مطلوبی نگرفتیم و مردم همچنان از وجود زباله در روستای خود رنج می‌برند.

وی یادآور شد: مسؤولان پیگیر زباله باشند زیرا آب‌های سطحی و زیرزمینی روستای سراوان آلوده است و مردم برای مصرف آب آشامیدنی خود از آب‌های معدنی استفاده می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه نمایندگان وقت شهرستان به ما قول دادند از تصفیه‌خانه چهار کانال «شاقاجی سابق» روستای سراوان را آبدار کنند، افزود: تاکنون این امر محقق نشده است.

وی طرح هادی روستای سراوان را نیازمند بازنگری دانست و گفت: مردم روستای سراوان به دلیل مشکلات زیاد در حال مهاجرت به شهرها هستند و مسؤولان می‌خواهیم مردم این روستا را دریابند.

به گفته غلامپور بیش از ۴۰ درصد مردم روستای سراوان فاقد آب آشامیدنی هستند و مسؤولان باید در تکمیل پروژه‌های آبرسانی به این روستا همت کنند.

به گزارش فارس، روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن زباله از حوزه مرکزی شامل شهرهای رشت، فومن، صومعه‌سرا، لشت‌نشا، سنگر، شفت، خشکبیجار و کوچصفهان و بیش از ۲۰ دهیاری و بخشی از واحدهای صنعتی در سراوان که در ۲۰ کیلومتری رشت قرار دارد، دفن می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه