سیدمحمدحسین میرحسینی
هدیه دولت در هفته دفاع مقدس؛

آیا روزنامه اسرائیلی برای آموزش و پرورش ایران تصمیم گیری می کند؟

هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک شاهد تصمیم دولت جهت تقدیم لایحه ای به مجلس برای ممانعت از حضور کودکان و نوجوانان در مراسمات مذهبی باشیم!

آیا روزنامه اسرائیلی برای آموزش و پرورش ایران تصمیم گیری می کند؟

به گزارش ۸دی، اخیرا روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) در یادداشتی به قلم «یورام اتینگر» به بررسی موضوعات آموزشی در کتاب‌های درسی مدارس جمهوری اسلامی ایران از جمله آرمان شهادت طلبی و همچنین توافق هسته‌ای پرداخته و خواستار رخ دادن تغییرات اساسی در کتاب‌های درسی شده است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه حتی بعد از حصول توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی از جمله ایالات متحده (برجام)، باز هم آمریکا را «شیطان بزرگ» می‌خوانند، آمده است: آمریکا به برجام به چشم توافقی برای همزیستی مسالمت‌آمیز می‌نگرد.

همچنین خبرگزاری فارس در این خصوص نوشت: این روزنامه با اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان و دین مبین اسلام، به تحقیقات «الداد پاردو» استاد دانشگاه و عضو یک اندیشکده صهیونیست اشاره نموده است که طی ۱۱ سال گذشته کتاب‌های درسی ایران را بررسی کرده و می‌گوید؛ جمهوری اسلامی در این کتاب‌ها، شهادت طلبی و فدا کردن جان را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

اسرائیل هیوم به نقل از پاردو می‌نویسد: «شهادت کودکان در کتاب ششم دبستان با داستان رهبر کوچک [شهید حسین فهمیده] محترم شمرده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: «”در برنامه تحصیلی ایران، نیاز به جهاد، شهادت کودکان و فداکاری‌های غیرقابل اجتناب، شدیدا و به وضوح به مغزهای جوانان القا می‌شود… آنها می‌دانند یک جنگ جهادی به شهادت احتمالی نیاز دارد… آموزش شهادت به کودکان از پایه اول شروع و تا پایه دوازدهم ادامه می‌یابد!!”».

در این باره باید اشاره شود که متاسفانه اخیرا بر اساس یک بی مبالاتی دیگر در وزارت آموزش و پرورش، نام درس پانزدهم با عنوان “رهبر کوچک” حذف و درس دیگری جایگزین آن شده و در آن نام شهید حسین فهمیده حذف شده است.

از وزیر آموزش و پرورش باید سوال شود چه ارتباطی بین برجام و روحیه ی مقاومت و شهادت طلبی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم وجود دارد که عواقب خسارت بار این سم مهلک دامنگیر کتب درسی دانش آموزان کشور هم شده است؟

آیا غیر از این است که اگر امروز جناب فانی و امثال وی در مصدر وزارت و ریاست نشسته اند، این جایگاه و امنیت و آرامش را مدیون خون شهید حسین فهمیده های غیور و شهادت طلبی هستند که برای حفظ خاک میهن اسلامی و اعتلای فرهنگ شهادت و مقاومت، تا آخرین قطره ی خون خود ایستادگی و مبارزه نموده و جان را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم پروردگار خویش نمودند؟

البته فرهنگ مقاومت و شهادت طلبی تنها وابسته و محدود به دوران ۸ ساله ی دفاع مقدس نیست که با حذف حماسه آفرینی های امثال شهید حسین فهمیده از کتب درسی، فرهنگ ایثار و شهادت نیز از عمق اندیشه ی جوانان و نوجوانان این خاک مقدس فراموش و از حافظه ی اعتقادی شیعیان، پاک شود بلکه این تفکر ریشه در قیام عاشورا و فرهنگ مقاومت و شهادت امام حسین(ع) دارد و ریشه های آن را باید در هیئت ها و روضه های امام حسین (ع) جستجو نمود که مادران شیعه با نجواهای حسین حسین و گریه برای حضرت علی اصغر(ع) و علی اکبر(ع)، به نوزادان و کودکان خود فرهنگ مقاومت و شهادت را آموزش می دهند.

اما جای سوال است که چرا به جای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رشادتها و جان فشانی های آن عزیزان در ۸ سال دفاع مقدس که در آن دوران صحنه هایی از کربلایی دیگر را تداعی نمودند، نام و حماسه های آن شیرمردان شجاع دل باید از متون درسی نوجوانان امروز حذف شود؟

آیا ارتباطی بین «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» با حذف درس “رهبر کوچک” (سرگذشت مقاومت و شهادت حسین فهمیده) از کتب درسی دانش آموزان دوره ششم وجود دارد؟

لایحه ای که چندی پیش رئیس جمهور محترم برای تصویب، آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نموده بود و طبق آن لایحه (پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه) سن ۱۸ سال برای کودک در نظر گرفته شده است که با سن بلوغ شرعی و عرف جامعه ما تناسبی ندارد و از این رو مستقیماً بسیج دانش‌آموزی را نشانه گرفته  تا «تحت حاکمیت سازمان ملل متحد»! خود را با دست خود از داشتن بسیج و از آموزش دانش‌آموزان بسیجی و فرهنگ جهادی محروم کنیم و از این پس حتی گذشته پر افتخار و حماسی خود را که بخشی از آن حماسه‌های نوجوانان و جوانان زیر ۱۸ سال دفاع مقدس است، «غیرقانونی» و لابد غیرقابل بحث و اشاره و افتخار بدانیم!

احتمالا حذف نام شهید حسین فهمیده رزمنده ی نوجوان ایرانی و حذف درس “رهبر کوچک” از کتاب هدیه های آسمانی کلاس ششم، در راستای همان لایحه ی دولت در مورد “حقوق کودک و منازعه مسلحانه ” قابل تعریف و بررسی می باشد.

با توجه به روحیات دولت یازدهم هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک شاهد تصمیم وزارت ارشاد یا وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران جهت تقدیم لایحه ای به مجلس برای جلوگیری و ممانعت از حضور کودکان و نوجوانان در مراسمات مذهبی تاسوعا و عاشورای حسینی در ایام ماه محرم و صفر باشیم! مسئله ای که طی چند سال گذشته با فشار و نفوذ صهیونیستها در کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه در حال عملیاتی شدن است.

شاید حذف نام شهید حسین فهمیده از کتب درسی دانش آموزان کلاس ششم هدیه ای است که آموزش و پرورش کشور در آستانه بازگشایی مدارس و به مناسبت هفته ی دفاع مقدس به دانش آموزان عزیز تقدیم نموده است!

در این میان سکوت معنادار روزنامه های جریان اصلاح طلب که بابت تعطیلی یک کنسرت در طرقبه زمین و زمان را به هم دوخته و انواع و اقسام توهین ها و تحقیرها را نصیب برخی چهره های انقلابی نموده بودند واقعا قابل توجه است.

به یقین اینگونه حرکات و رفتارها لکه ی سیاهی است که بر پیشانی دولت یازدهم و وزارت آموزش و پرورش آن خواهد ماند و چیزی جز شرمندگی نزد شهدا و خانواده های معزز شهدا برجای نخواهد گذاشت.

یاد آن پیر سفر کرده به خیر که فرمود: رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‏ ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت‏ شهادت نوشید. ( امام خمینی ره) «صحیفه امام، ج‏۱۴،ص‏۷۳»

سلام و هزاران درود، نثار آنها که عاشقانه جان های خویش را چون مولای خویش، ابا عبداللّه الحسین علیه السلام  بر سر دست گرفتند و مردانه در میدان نبرد، ایستادند و عاشقانه ترین سلام های خویش را روانه کرانه های شهادت کردند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه