مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

تربیت انسان های انقلابی رسالت اصلی آموزش و پرورش است / با جدیت پیگیر برقراری عدالت آموزشی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: رسالت خطیر و اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی شاداب، انقلابی و دارای حب اهل بیت است.

تربیت انسان های انقلابی رسالت اصلی آموزش و پرورش است / با جدیت پیگیر برقراری عدالت آموزشی هستیم

به گزارش ۸دی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس استان همزمان با سراسر کشور در هنرستان فنی شهید انصاری ناحیه یک این شهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان استانی، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان تبریک گفت.

مهدی حاجتی با بیان اینکه بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تقارن یافته است، اظهار داشت: یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی نگه می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه تمهیدات پروژه مهر از اسفند ماه سال گذشته در استان اندیشیده شده بود، اظهار کرد: امروز ۳۷۵ هزار دانش‌آموز وارد ۵ هزار و ۹۹ مرکز آموزشی گیلان شدند که ۳۱ هزار نفر برای نخستین بار جزو دانش‌آموزان لازم‌التعلیم هستند.

وی به فعالیت ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی در مدارس گیلان اشاره کرد و افزود: مبنای حرکت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه است.

این مسؤول با بیان اینکه ۳۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در ۳۱ شهریورماه امسال وارد مدارس گیلان شدند، تصریح کرد: رسالت خطیر و اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی شاداب، انقلابی است.

وی تربیت نسل نوجوان و جوان انقلابی را نیازمند تلاش ویژه معلمان خواند و بیان کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند رسالت خود را به درستی و با تأسی و الهام‌گیری از آموزه‌های دینی، قرآن کریم، احادیث و رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق کند.

حاجتی بر تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش با کمک مربیان دارای فضائل اخلاقی می‌تواند دانش‌آموزان را در مسیر درست تربیت کرده و هدایت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در نقاط مختلف به‌ویژه روستاها و مناطق عشایرنشین از برنامه‌های کاری این نهاد است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش گیلان موضوع مذکور را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی به وجود امکانات آموزشی در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: فرصت حضور دانش‌آموزان برای تحصیل در استان فراهم شده است.

حاجتی با بیان اینکه مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز و یک معلم در گیلان داریم، اظهار کرد: ۲۶۰ مدرسه استان جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر دارد و این امر نشان می‌دهد فرصت تحصیل برای تمام اقشار ایجاد شده است.

وی به تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در سال ۹۶ ـ ۹۵ در اسفندماه سال گذشته در استان اشاره کرد و یادآور شد: فصل تابستان برنامه‌ریزی‌های مختلفی به منظور بازگشایی مدارس در گیلان انجام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه