ساخت مستند تلویزیونی “پروفسور سمیعی” در گیلان/ زمان پخش بزودی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: مستند پروفسور “مجید سمیعی” حاذق ترین پزشک مغز واعصاب جهان درمرحله تدوین و پایانی است.

ساخت مستند تلویزیونی “پروفسور سمیعی” در گیلان/ زمان پخش بزودی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، محسن نصرپور ظهر چهارشنبه در جمع هنرمندان افزود: این مستند در دو قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به زندگی علمی و اجتماعی پروفسور سمیعی در خارج و داخل کشور می پردازد.

وی اظهارداشت: قسمت نخست این مستند به زندگی این پزشک حاذق دنیا در محل زندگیش یعنی گیلان و بخش دوم آن به نگاه جهانیان به وی می پردازد، همچنین از ترکیب این دو قسمت یک برنامه ۳۵ دقیقه ای نیز تهیه شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: مستند زندگینامه پروفسور سمیعی دوسال پیش از سوی گروه تولید سیمای این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رشت آغاز و در بهمن ماه سال جاری آماده پخش است.

وی افزود: لوکشین های این مستند در ایران و آلمان، کره جنوبی و محل تحصیل، کار و زندگی پروفسور تصویربرداری و تا پایان امسال آماده پخش خواهد شد.

نصرپور اظهارداشت: این مستند ابعاد مختلف زندگی پروفسور را از کودکی تا به امروز به تصویر کشیده است، از دوران کودکی پروفسور سمیعی در زادگاهش در شهر رشت تا دوران جوانی وی در تهران و دوران تحصیلات عالی و کارشان در آلمان تصویربرداری شده است.

وی اذعان داشت: در این مستند تصاویری از جراحی های ایشان در مرکز درمانی مغز و اعصاب در هانوفر آلمان و همچنین مصاحبه ۳۰ نفر از برگزیدگان علم پزشکی دنیا و نظرات آنها در خصوص پرفسور سمیعی در خارج از کشور نیز گنجانده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان گفت: در این مستند همچنین با جراحان و متخصصان مغز و اعصاب امروز دنیا که از شاگردان پروفسور هستند مصاحبه‌ هایی انجام گرفته که برای بینندگان بسیار جذاب خواهد بود همینطور بینندگان این مستند با زوایایی از زندگی خانوادگی پروفسور سمیعی نیز آشنا خواهند شد.

وی افزود: محقق، تهیه کننده و کارگردان این مستند ” فریدون قدیمی ” ، کار تصویربرداری این مستند بر عهده ” محمدرضا پیشه احسان ” از فیلمبرداران مجرب صدا و سیما، تدوینگر “سید مصطفی نبوی ” و مترجم بخش های خارجی ” حدیث مباحی ” و ” امیرحسین زارع ” است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور مجید سمیعی جراح حاذق مغز و اعصاب دنیاست که در مرکز بزرگ بیمارستانی مغز و اعصاب جهان در هانوفر آلمان به تحقیق و تدریس و کار مشغول است. وی افتخارات علمی بسیاری در محافل پزشکی جهان کسب و به تازگی همه این افتخارات را به موزه تاریخ پزشکی ایران اهدا کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه