هرگونه سازش در رابطه با حقوق ملت فلسطین و سرزمین‏هاى اسلامى را محکوم مى‏ کنیم

به آمریکا، اسرائیل و برخى دول اروپایى هشدار مى‏دهیم تا آغازگر فاجعه‏ اى جدید در خاورمیانه نباشند و بیش از پیش دست خود را به خون مردم بى‏گناه آلوده نکنند

هرگونه سازش در رابطه با حقوق ملت فلسطین و سرزمین‏هاى اسلامى را محکوم مى‏ کنیم

بیانیه چهاردهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى «دوره‏ى چهارم» صادر شد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبرى در پایان چهاردهمین اجلاس رسمى خود، ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز امام صادق علیه ‏السلام؛ رئیس و پیشواى بزرگ مذهب جعفرى، لازم مى‏داند نکاتى را به استحضار مردم شریف و مسئولان محترم برساند:

 

۱ ـ حضور پرشکوه مردم در یازدهمین دوره‏ى انتخابات ریاست جمهورى و چهارمین دوره‏ى شوراهاى اسلامى شهر و روستا، حماسه‏ى بزرگ سیاسى را رقم زد. ملّت فهیم و صبور ایران، بار دیگر عظمت، هوشیارى، نجابت و متانت خود را در گذر از دوران ویژه‏ى گذشته به نمایش گذاشت که شکر این نعمت، جز با رعایت مطالبات دینى و حقوق اساسى مردم، حفظ وحدت، خدمتگزارى مدبرانه و صادقانه از طرف مسئولان محترم، امکان‏پذیر نمى‏باشد.

 

۲ ـ از همه‏ى مراجع معظم تقلید و نخبگان حوزوى، دانشگاهى، سیاسى و فرهنگى و همه‏ ى مسئولان مختلف نظام؛ به ویژه وزارت کشور، شوراى محترم نگهبان، صدا و سیما، قوه‏ى قضاییه، نیروهاى نظامى و انتظامى و همه‏ى کسانى که در تشویق، هدایت و برنامه‏ریزى و برگزارى انتخابات و صیانت از آراء مردم نقش داشتند، تشکر و قدردانى مى‏کنیم.

 

۳ ـ مدیریت بى نظیر و بیانات و توصیه‏ هاى گهربار مقام معظم رهبرى«دام‏ ظله‏ العالى»، این بار نیز کارگشا بود و بستر وحدت و همدلى را ایجاد و کشور را در مسیر عزت و سربلندى قرار داد. شکر این نعمت بزرگ با پیمودن راه اصیل امام امت و شهیدان والا مقام و تلاش بى وقفه ‏ى مسئولان؛ بخصوص رئیس جمهور محترم و اعضاى دولت؛ به ویژه در عمل به فرامین و توصیه‏ هاى رهبرى در جلسه‏ ى تنفیذ و هفته‏ دولت، میسور خواهد بود.

 

۴ ـ از ریاست محترم جمهور که با اتخاذ مواضع اصولى و معرّفى وزیران در اولین فرصت ممکن، آهنگ خدمت را با سرعت همراه نمودند، تشکر نموده و از ایشان، وزراى محترم و شوراهاى منتخب مى‏ خواهیم که به فرهنگ اسلامى و ترویج باورها و ارزش‏هاى دینى اهتمام بیشترى داشته باشند و در منطبق نمودن سبک زندگى مردم با موازین دینى بکوشند و با رعایت منشور اخلاقى خود، نظام و مردم را در پیمودن راه ناهموار آینده، کمک نمایند و با رفع مشکلات اقتصادى و خلق حماسه‏ ى اقتصادى، کام مردم را از شهد خدمت، شیرین کنند و بدانند که رسیدن به تمدن بزرگ اسلامى و مقابله با تهاجم فرهنگى‏ دشمن در سایه‏ ى تحقق خواست و مطالبات رهبرى، مراجع عظام و علماى اعلام، محقق خواهد شد.

 

۵ ـ در سال تحصیلى جدید از دانش ‏آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینى و هم‏چنین از آموزگاران، مدرّسان، اساتید و مسئولان مربوطه مى‏ خواهیم تا براى پیشرفت در عرصه ‏هاى آموزش، پژوهش، پرورش و اخلاق و معنویت، لحظه‏ اى درنگ به خود راه ندهند. از دانشمندان ایران اسلامى و دستگاه‏هاى مسئول نیز مى ‏خواهیم تا شتاب پیشرفت همه جانبه‏ ى علمى و عملى را تندتر نموده و زمینه‏ ى پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم سازند.

 

۶ ـ از آزادى خواهان و مدافعان حقوق بشر و از کشورهاى اسلامى و منطقه مى‏ خواهیم تا اوضاع جهانى و منطقه‏ اى را رصد کرده و دست استکبار را در توطئه‏ هاى مختلف ببندند. از علماى جهان اسلام، مراکز علمى و دانشگاهى و نخبگان مى‏ خواهیم نسبت به جریان سلفى تکفیرى که بدعت در دین بوده و سنخیتى با قرآن و اسلام ندارد با حساسیت برخورد کرده و این جریان و هر نوع برادرکشى را محکوم نمایند.

 

اسلام ستیزى، ایران ستیزى، شیعه ستیزى و مصادره‏ بیدارى اسلامى از یک طرف و قتل و غارت و ناامنى و جنایت‏هاى وحشتناک تروریستى و کشتار بى‏رحمانه‏ ى مردم از سوى دیگر، دو روى یک سکه ‏اند که همگى در جهت ایجاد درگیرى داخلى و تفرقه و در نهایت به استکبار، استعمار و استبداد مى ‏انجامد. مسئله‏ سوریه که بیش از سى ماه در آتش جنگ تروریست‏هایى که از طریق استکبار جهانى، صهیونیزم و عمّال دست‏ نشانده‏ آنان مى‏ سوزد، قلب هر انسان آزاده ‏اى را به درد مى‏آورد. هر نوع دخالت بیگانگان در این کشور اسلامى، خلاف مقررات بین‏ المللى و به شدت محکوم است. هم‏چنین آن‏چه امروز در فلسطین، مصر، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، بحرین و سایر کشورهاى اسلامى مى‏ گذرد و به ضرر مردم و ارزش‏هاى والاى انسانى و اسلامى است را با تمام وجود محکوم مى‏کنیم و همگان را بار دیگر به رصد توطئه‏ ى دشمنان انسانیت، رهنمون مى ‏شویم و تأکید مى‏کنیم که جمهورى اسلامى ایران، هیچ تمایلى به دخالت در امور داخلى کشورهاى دیگر نداشته و ندارد.

 

۷ ـ حق تعیین سرنوشت مردم هر کشور، از حقوق مسلّم آنان است و سلب این حق، از جرایم نابخشودنى نظام سلطه است که یکى از بارزترین مصادیق آن در کشور اسلامى بحرین اتفاق افتاده است. اگر چه مى‏توان ردپایى از این روش استکبارى را در دیگر کشورهایى که به برکت بیدارى اسلامى به پا خواسته ‏اند؛ مشاهده نمود، امّا اطمینان داریم آثار بیدارى اسلامى در میان ملت‏ها، چراغى خاموش ناشدنى است و آینده‏ منطقه را در سایه‏ حاکمیت اراده‏ ملت‏هاى مسلمان رقم زده و کوتاه شدن دست سلطه ‏گران و وابستگان به آنان از این کشورها را در پى خواهد داشت.

 

۸ ـ فلسطین و قدس شریف، مسئله‏ ى اوّل جهان اسلام است. با تأکید بر خط مقاومت نجات بخش، هرگونه سازش در رابطه با حقوق ملت فلسطین و سرزمین‏هاى اسلامى را محکوم مى‏کنیم.

 

۹ ـ به آمریکا، اسرائیل و برخى دول اروپایى هشدار مى‏دهیم تا آغازگر فاجعه‏ اى جدید در خاورمیانه نباشند و بیش از پیش دست خود را به خون مردم بى‏گناه آلوده نکنند و اگر مدعى آزادى و دموکراسى هستند اجازه بدهند مردم کشورها در باره‏ى سرنوشت خود آزادانه تصمیم بگیرند.

 

در پایان یاد و خاطره‏ شهیدان رجایى، باهنر و شهداى هفدهم شهریور و همه‏ ى شهداى راه اسلام و انقلاب و حضرت امام؛ بنیان گذار جمهورى اسلامى ایران را گرامى داشته، براى آنان علوّ درجات را مسئلت داریم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله

مجلس خبرگان رهبرى

۱۳/۶/۹۲

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه