امام جمعه‌ی اسالم:

کوتاهی در کمک به کارهای فرهنگی، بزرگ‌ترین خیانت به کشور است

امام جمعه‌ی اسالم گفت: کوتاهی در کارهای فرهنگی و کوتاهی در کمک به کارهای فرهنگی، بزرگ ترین خیانت به کشور و بزرگ ترین ضربه به جوانان عزیز کشورمان است.

کوتاهی در کمک به کارهای فرهنگی، بزرگ‌ترین خیانت به کشور است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی با اشاره تیتر بحث برانگیز یکی از هفته نامه‌های استانی اظهار داشت: چند روز پیش اعترافات یکی از داعشی های خبیث (توحید قریشی)، در سایت ها منتشر شد که پیرو آن، یکی از هفته نامه‌های استانی هم تیتری زد که احساسات تالشی های بزرگ و بزرگوار را جریحه دار کرد.

وی افزود: من هم از دیدن این تیتر ناراحت و کمی نسبت به آن مشکوک شدم. تالش یکی از سه تمدنی است که در کنار تمدن مارلیک و تمدن املش، قبل از اسلام هم بوده است.  تالش یکی از قوم‌های بسیار قدیمی و بسیار سابقه‌دار در طول تاریخ بوده که در صحنه‌های مختلف تاریخی، نقش‌های بسزایی را ایفا کرده است.

امام جمعه‌ی اسالم با بیان اینکه تالشی‌ها، انسان‌های غیوری هستندکه در جریان تجاوز بیگانگان  در قبل از انقلاب اسلامی، نقش‌های برجسته‌ای را ایفا کرده اند گفت: بعد از انقلاب هم، تالش دیاری بوده که همیشه و در همه حال همراه انقلاب بوده و صدها شهید را تقدیم کشور عزیزشان کرده اند. تالشی ها، جوانان غیوری دارند که مدافع حرم هستند و در راه مبارزه با داعش، شهید هم داده اند.

جدایی تأکید کرد: تالشی ها هم در ایام الله ۲۲ بهمن و روز قدس و هم در  یوم الله های دیگر، مثل سایر نقاط کشور،به خیابان ها می آیند و شعار مرگ بر آمریکا  و مرگ بر اسرائیل سر می دهند و به همین دلیل رسانه ها، باید مراقب باشند با کج سلیقگی و زدن تیترهای خاص، احساسات هم وطنان عزیزشان را جریحه دار نکنند.

وی با طرح این سوال که آیا در تالش و اسالم اصلاً داعشی وجود دارد یا نه اظهار کرد: بعید است کسی که در این منطقه زندگی می کند وجود ویروس خطرناک وهابیت را انکار کند یا بی خبر باشد، بدون تعارف، منطقه ما هم مثل همه مناطق سنی نشین کشور به خاطر وجود چند نفر آدم‌های مساله دار و سابقه دار که الان وهابی شده اند و تیپ داعشی دارند آلوده شده است. این چهره های وحشتناک داعشی در خیابان های شهر ما، فضای منطقه ما را مسموم کرده اند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: تا کی باید دست روی دست بگذاریم و شاهد رفت و آمد وهابی های مشکوک باشیم. تاکی باید بنشینیم و منتظر حادثه ای باشیم تا بعد بخواهیم اقدامی کنیم. جوانان غیور تالشی، نباید نسبت به این موضوع هم غافل باشند.

جدایی با بیان اینکه غیرت دینی نباید کم تر از غیرت قومی باشد گفت: وقتی چند نفری با چهره های وهابی، در خیابان های ما، راست راست راه می روند و ذهنیت هزاران مسافر را نسبت به تالش خراب می کنند، نباید انتظار داشته باشیم این چهره های مختلف، هیچ انعکاسی در بیرون نداشته باشد.

وی تأکید کرد: غیرت تالشی اقتضا می کند با یک عده مفت خور و وطن فروش وابسته به عربستان سعودی با پول آن ها، تقویت شده اند، دُم درآورده اند برخورد انقلابی کند. غیرت تالشی نباید بگذارد یک عده محدود و خیلی ناچیز و بی ارزش حیثیت آن ها را در کشور برباد دهد. روزی نیست که گروهی از فرزندان عزیز اهل سنت، پیش من نیایند و از جلسات مخفیانه و سخنان باطل عده ای فریب خورده وهابی گزارش ندهند.
تا کی باید دندان روی جگر بگذاریم.

امام جمعه اسالم ادامه داد: بیایید مرد مردانه ریشه این تفکر خطرناک وهابیت را از این منطقه، بخشکانیم و بجای پاک کردن صورت مسأله، اصل مسأله را پاک کنیم. بیایید نگذاریم یک عده خود فروخته مزدور خارجی، حیثیت تالش را زیر سوال ببرند.

حجت الاسالم جدائی در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع اظهار داشت: دفاع مقدس صرفاً تجدید یک خاطره و تجلیل یک دوران گذشته نیست بلکه این دفاع همچنان باقی است و به خاطر تغییر ماهیت حمله دشمن، میدان نبرد خود را عوض کرده است.  دشمن دیروز، با هواپیماهای خود مردم ما را نابود می کرد ولی دشمن امروز، در کف دستان ما آمده و جنگ بسیار پیچیده و سختی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر ماهیت حمله دشمن و جنگ نرم برای جوانان ما تشریح نشود، ما شکست خواهیم خورد گفت: برای پیروزی در این میدان جدید جنگ امروز، باید سطح آگاهی ها و سطح فکرها را بالا ببریم. بالا بردن سطح آگاهی و سطح فکر ها هم بستگی کامل به کارهای فرهنگی وسیع و گسترده در کشور دارد.

امام جمعه اسالم ادامه داد: اگر نهادهای فرهنگی به خاطر نبود بودجه فرهنگی، دست از فعالیت و جهاد فرهنگی شسته باشند، باید آماده ضربه‌های کمر شکن دشمن باشیم. حضور طیف وسیع و گسترده دختران بدحجاب و بی حجاب در اماکن عمومی یکی از ضربه های کمر شکن دشمن بوده که موفق بوده است. دشمن بسیار بی رحم است، دشمن بسیار نامرد است و اگر راهی برای ضربه زدن پیدا کند لحظه ای درنگ نمی کند.

جدایی افزود: وقتی شرط اصلی و رکن مهم پیروزی در مقابل جنگ نرم دشمن، تعمیق باورها و اعتقادات دینی و مذهبی است و وقتی راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، تعمیق سطح فکرها و آگاهی های معنوی جوانان است کوتاهی در کارهای فرهنگی و کوتاهی در کمک به کارهای فرهنگی، بزرگ ترین خیانت به کشور و بزرگ ترین ضربه به جوانان عزیز کشورمان است.

وی تأکید کرد: هر مسئولی که به کار فرهنگی بها ندهد یا اعتقادی به کار فرهنگی نداشته باشد یا یک نفوذی است یا یک مزدور است یا یک بی دین است و یا یک خائن به نظام و اسلام است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
تالشی
سلام ممنون از حاج آقای جدائی که حرف حق زدند کاش یه مسئول هم مثل ایشون به قضیه توجه می کرد
ب.س
سلام ممنون از حاج آقا جدائی که خیلی قشنگ از تالشی ها تعریف کردند( تو سایت خودتون نوشتید) ************* تالشی‌ها، انسان‌های غیوری هستندکه در جریان تجاوز بیگانگان در قبل از انقلاب اسلامی، نقش‌های برجسته‌ای را ایفا کرده اند گفت: بعد از انقلاب هم، تالش دیاری بوده که همیشه و در همه حال همراه انقلاب بوده و صدها شهید را تقدیم کشور عزیزشان کرده اند. تالشی ها، جوانان غیوری دارند که مدافع حرم هستند و در راه مبارزه با داعش، شهید هم داده اند. جدایی تأکید کرد: تالشی ها هم در ایام الله ۲۲ بهمن و روز قدس و هم در یوم الله های دیگر، مثل سایر نقاط کشور،به خیابان ها می آیند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند و به همین دلیل رسانه ها، باید مراقب باشند با کج سلیقگی و زدن تیترهای خاص، احساسات هم وطنان عزیزشان را جریحه دار نکنند.*************** واقعا تالشی ها خیلی عزیز و مظلوم هستند وانتظار داریم که با هفته نامه برخورد بشه و ای کاش یک عزیز در شهرستان و استان اینطور می گفت
در حاشیه