آیت الله قربانی در دیدار با رئیس دیوان محاسبات کشور:

نمی شود با رفیق بازی از بیت المال مراقبت کرد/ با حقوق های نجومی به شدت برخورد کنید

آیت الله قربانی گفت: مردم از شما انتظار دارند با خاطیان به شدت برخورد کنید و در مقابل سوء استفاده کنندگان از بیت المال مجدانه بایستید .

نمی شود با رفیق بازی از بیت المال مراقبت کرد/ با حقوق های نجومی به شدت برخورد کنید

به گزارش ۸دی، عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور به اتفاق فریدون همتی ، معاون امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات ، رئیس مجمع نمایندگان و معاون سیاسی استاندار گیلان با حضرت آیت الله قربانی دیدار و گفتگو کردند .

نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت : حضرت علی (ع) طی نامه ای به مالک اشتر نوشت مراقب باش مجموعه مدیریت تحت امر از بیت المال سوء استفاده نکنند و در صورت مشاهده سوء استفاده داغ ننگ بر پیشانی خاطیان بزن و آنان را از کار برکنار کن و با خاطیان به شدت برخورد کن .  

وی افزود : اگرچه این فرمان با رفیق بازی ما مناسب نیست ولی مسئله محاسبات و رسیدگی به تخلفات مسئولان از نظر امام علی (ع) به شدت مورد توجه است .

آیت الله قربانی با اشاره به منابعی در مورد دلیل سختگیری حضرت علی (ع) گفت : علی (ع) در زمانی به خلافت رسید که فساد به اوج رسیده بود و ناگزیر بود برای حفظ انقلاب سختگیری کند در غیر اینصورت آرمانش محقق نمی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد : حالا شما وارث یک سری نابرابری هایی مثل اختلاس چند هزار میلیاردی ، حقوق های نجومی و غیره هستید و مردم از شما انتظار دارند با این خاطیان به شدت برخورد کنید و در مقابل سوء استفاده کنندگان از بیت المال مجدانه بایستید.

وی افزود : ما نباید تحت تاثیر جو قرار گیریم و از جهتی هم نباید از حد اعتدال بگذریم بلکه باید بر اساس اعتدال به واقعیت ها توجه و عمل نماییم .

آیت الله قربانی در بخشی از سخنانش به استناد دعای امام سجاد در صحیفه که از خدا می خواهد کمکش کند تا در عمل گمان خوب مردم را نسبت به وی به گمان بد تبدیل نکند گفت : باید تلاش کنیم با عمل خود ظن و گمان و انتظار خوب مردم را حفظ و برآورده کنیم و کاری نکنیم تا مردم به ما گمان بد پیدا کنند .

گفتنی است دکتر عادل در ابتدا گزارشی از ساماندهی و سیر رسیدگی در دیوان محاسبات و همچنین جوان گرایی ارائه کرد .    

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d9%81%db%8c%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه