معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان:

در برخورد با آسیب‌ها نباید بی‌تفاوتی اجتماعی دامنگیر ما شود

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: در برخورد با آسیب ها نباید بی تفاوتی اجتماعی دامنگیر ما شود.

در برخورد با آسیب‌ها نباید بی‌تفاوتی اجتماعی دامنگیر ما شود

به گزارش ۸دی، سرهنگ “محمدرضا جعفری خیرخواه”در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیاز به عزم و بسیج همگانی دارد، اظهار داشت: در برخورد با آسیب ها نباید بی تفاوتی اجتماعی دامنگیر ما شود.

وی با اعلام اینکه بی تفاوتی اجتماعی جنبه های متفاوتی دارد، افزود: کناره گیری از مسائل اجتماعی و عدم درگیری و مشارکت مدنی و بی اعتنایی به موضوعات اجتماعی و همچنین گذشتن از کنار آسیب های اجتماعی می‌تواند نوعی بی‌تفاوتی باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به رابطه‌ی بیگانگی اجتماعی و بی‌تفاوتی اجتماعی، گفت: احساس بی‌معنایی، انزوای اجتماعی و بی‌هنجاری نوعی بی‌تفاوتی محسوب شده و عدم توجه به قانون و مقررات و هنجارهای  اجتماعی جامعه، عدم رعایت حقوق شهروندی نیز از مصادیق بی‌تفاوتی اجتماعی است.

خیرخواه با تاکید بر نقش اساسی نهادهای اجتماعی، اظهار کرد: نهادهای اجتماعی از جمله نهاد خانواده می‌تواند با  جامعه پذیر نمودن افراد در دوران کودکی، اعضای جامعه را  افرادی متعهد و قانونمند و مشارکت پذیر به بار آورد.

وی افزود: اقدامات مشترک و هم‌افزایی بین سازمانها و نهادها می‌تواند در ارتقای سطح مشارکت عمومی جامعه در ساختن جامعه ایمن و سالم موثربوده که نمود این مشارکت در هفته ناجا متجلی می شود.

خیرخواه هدف از اجرای برنامه های ویژه آموزشی برای نونهالان، دانش آموزان و اولیا و مربیان را در راستای ترویج الگوهای مناسب رفتاری در جامعه از طریق جامعه پذیر نمودن و تبدیل آنان به شهروندی فعال و مسئولیت پذیر دانست و اجرای برنامه های ویژه آموزشی را از مهمترین اهداف پلیس جامعه محور برشمرد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان تصریح کرد: باید با آموزش شهروندان با پاینبدی به ارزشهای دینی و اجتماعی از دامنگیر شدن بی تفاوتی اجتماعی جلوگیری کرده و با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تعالی اخلاق اسلامی در جامعه کوشا باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه