فرمانده‌ی سپاه تالش:

مسئولان قضایی با نشریه‌ی توهین کننده به تالشان برخورد کنند / سنی و شیعه‌ی تالشی سرآمد وحدت در جهان اسلام هستند

فرمانده‌ی سپاه تالش گفت: یک هفته نامه‌ی استانی با کج سلیقگی در ایام دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت کرده است.

مسئولان قضایی با نشریه‌ی توهین کننده به تالشان برخورد کنند / سنی و شیعه‌ی تالشی سرآمد وحدت در جهان اسلام هستند

به گزارش ۸دی، سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری فرمانده‌ی سپاه تالش در گفتگو با مریان خبر و در واکنش به شیطنت یک هفته نامه‌ی استانی درباره‌ی ماجرای یک داعشی دستگیر شده با اشاره به رشادت‌های اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی اطهار داشت: اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان شیعه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب کرده‌اند و در عصر حاضر که فتنه داعش در سوریه و عراق ایجاد شده مدافعان حرم تالشی اعم از سنی و شیعه در این جبهه هم حاضر شده و در حال نبرد با جنایتکاران داعشی هستند.

وی افزود: شیعه و اهل سنت تالش سالیان سال است پیوند ناگسستنی با خود بسته اند همدلی و یکدلی و اتحاد حرف اول را اینجا می زند و چه بسیار خانواده هایی که در آن اعضا خانواده تنی چند شیعه و تنی چند اهل سنت هستند.

فرمانده سپاه تالش گفت: امروزه مراسم آیینی و مراسم های مذهبی و دینی تالش همواره با حضور تمامی مردم فارغ از مذهب و قومیت به صورت مشترک برگزار می‌شود و همکاری های صمیمانه مردم در شادی‌ها و غمهای یکدیگر و بسیاری از مولفه‌های دیگر از جمله مواردی است که می‌توان ریشه‌های آنها را در بینش و بصیرت والای مردم تالش و تحقق آموزه‌های پیامبر رحمت و ائمه‌ی هدی دانست که بدینگونه نمود پیدا کرده است.

منشوری در ادامه اظهار کرد: جامعه‌ی اهل سنت تالش به عنوان بخش فعال و تصمیم ساز و تاثیرگذار شهرستان همواره نقش خود را در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی به خوبی به نمایش گذاشته است.

وی در بخش دیگر صحبت های خود افزود: نگاهی به تالش به عنوان منطقه‌ی برخوردار از بزرگترین اقلیت قومی با داشتن اقوام کرد، ترک، تالش، تات و گیلک در استان و الگویی از وحدت و برادری و هم خانوادگی شیعه و اهل سنت اهمیت این شهرستان را دو چندان می کند.

فرمانده سپاه تالش در پایان گفت: اینک یک هفته نامه استانی با کج سلیقگی در ایام دهه‌ی امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت می‌کند و ما از دستگاه قضایی درخواست می کنیم با نشریه مذکور برخورد کند تا دیگر شاهد این هتاکی ها به مردم شریف تالش نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه