جشنی توسط انجمن اسلامی به مناسبت روز دانشجو برگزار شد

جشنی توسط انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، با دعوت از فعالان فرهنگی وسیاسی سه دهه اخیر انجمن اسلامی و تجلیل از آنان، پیش از ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.

جشنی توسط انجمن اسلامی به مناسبت روز دانشجو برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، جشنی توسط انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، با دعوت از فعالان فرهنگی وسیاسی سه دهه اخیر انجمن اسلامی و تجلیل از آنان، پیش از ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.

سخنران اصلی این جشن دانشجویی، محمد علی نجفی استاندار گیلان بود که به دلیل نا مشخصی در این مراسم حضور نیافت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در این برنامه، با اشاره به اینکه، این مراسم جهت گرامیداشت روز دانشجو و یاد آوری نقش و تکلیف دانشجویان برگزار می شود، اظهار کرد: تجلیل از ۱۵نفر، فعالان سیاسی وفرهنگی سه دهه ی اخیر دانشگاه گیلان نیز از اهداف برپایی این جشن است.

حسن کبیری ۱۶آذر را نماد عدالت خواهی وظلم ستیزی دانشجویان ایران اسلامی دانست وبیان کرد: دانشجویان باید مطالبه گری سیاسی وصنفی داشته باشند.

همتی نژاد از موسسان انجمن اسلامی وعضو هیئت علمی دانشکده ی تربیت بدنی دانشگاه گیلان در این مراسم، با بیان اینکه در رژیم سابق، کلاس های دانشگاه ها باحضور نیروهای نظامی برگزارمیشد، اظهارکرد: رئیس وقت دانشگاه تهران، وقتی نتوانست ازاخراج دانشجویان از سرکلاس ها، توسط نیروهای نظامی در سال ۱۳۳۲جلوگیری کند، زنگ دانشگاه را به صدا درآورد ودانشجویان از کلاس ها بیرون آمدند و سه تن از دانشجویان بوسیله ی نیرو های رژیم شهید شدند.

خرازی نژاد، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه گیلان در سال ۷۷، نقش آفرینی انجمن اسلامی در انتخابات مجلس خبرگان سال۷۷و اولین دوره انتخابات شورای شهر را بسیار فعال خواند وخطاب به دانشجویان گفـت: با فعالیت در چنین تشکیلاتی، درواقع منافع شخصی را بعد از منافع جمعی ترجیح می دهید.

8526

وی با بیان اینکه،کسانی که در تشکل های دیگر دانشجویی فعالیت می کنند، بهتر از بی تفاوت های دانشگاه هستند، به اعضای انجمن اسلامی توصیه کرد: سعی کنید فضایی به غیر از رقابت سالم، نسبت به تشکل های دیگر ایجاد نکنید.

 خلخالی از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با تاکید براینکه، دنبال کردن آرزوهایی مانند زندگی ورفاه بیشتر، اهدافی نیستند که برای آنها در دانشگاه تلاش کرد، گفت: با دستیابی به یکسری از اهداف، می فهمیم که آن آروزها پوچ بودند واگر آنها را نداشتیم اتفاقی برایمان نمی افتاد ولی موقعی که هنوز به آنها دست نیافتیم، آرزویشان در دلمان قرار دارد.

وی با اشاره به این حدیث ازامام علی که ارزش هر انسانی به چیزی است که دنبال آن است، عنوان کرد: حواسمان باشد که خود را درگیر اهدافی نکنیم که درخور شان مانیستند.

وی انجام هرکاری را درصورت معامله با خدا زیبا دانست و تاکید کرد: نظام اسلامی ما نیازمند افرادی است که در موقعیت های مختلف خدمت کنند وهدفمان این باشد که در آنجا به کشورمان خدمت کنیم.

نیکزاد از دیگر فعالان انجمن اسلامی در دهه ی ۹۰، شهدای گمنام را مظلوم ترین قشردر دانشگاه دانست وافزود: متاسفانه بیشتر از اینکه راهشان را ادامه دهیم، فقط نامشان را بردیم.

وی اظهار کرد: باید هر شعاری را که برای فعالیت دانشجویی خود انتخاب می کنیم، اول از خودمان شروع کنیم.

1453

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه