دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان:

برخی کارگزاران بر ولنگاری فرهنگی در استان دامن می‌زنند / برگزاری جشن‌های بزرگ مائده‌ی ولایت در گیلان

دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب گیلان گفت: بعضی از کارگزارن با برگزاری کنسرت های مناسب مجالس لهو بر ولنگاری فرهنگی دامن می‌زنند.

برخی کارگزاران بر ولنگاری فرهنگی در استان دامن می‌زنند / برگزاری جشن‌های بزرگ مائده‌ی ولایت در گیلان

به گزارش ۸دی، نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی پیرامون برپایی مجموعه‌ی جشن‌های «مائده ولایت» در گیلان و گرامیداشت عید غدیر خم و نیز آغاز اجرای نمایش بزرگ فصل شیدایی در ساختمان جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان برگزار شد. حجت الاسلام مهدوی در این نشت یکی از امانتهای بزرگ اجتهادی که نقش بسیار موثری در فرایند سعادت بشری دارد را یوم الله و عیدالله اکبر «غدیر خم» دانست.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان افزود: اگر روز غدیر خم از بدو اعلام رسول الله در جامعه مسلمین بزرگ داشته می‌شد مصائب بزرگی همچون عاشورا ایجاد نمی‌شد و اگر پیام غدیر بعنوان مهمترین پیام رسالت تمامی انبیای الهی زنده و پویا می‌ماند امروز بشر با ظلم، بی‌عدالتی، جنگ، فقر و فساد دست و پنجه نرم نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه پیام غدیر آنچنان که حضرت حق فرمود، اکمال و کامل شدن اصل دین است و اتمام تمامی نعمت های الهی می باشد گفت: اگر بشر از همه‌ی نعمت‌های مادی و معنوی برخوردار شود، امّا نعمت ولایت و امامت انسان کامل را نتواند درک کند تمامی این نعمت ها به نغمت تبدیل می خواهد شد و فرصت سرمایه داری بشر به تهدید سرمایه سوزی و خسران می‌شود، لذا چون امروز ولایت و امامت بسیار حساس است، حسن ختام رسالت به اعلام ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب می رسد.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه اظهار کرد: اهل سنت واقعی پیامبر، اگر بخواهند سنت پیامبر را احیا کنند باید سنت ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب را همانند رسول خدا، هر ساله به بهانه عید غدیر تبلیغ کند. شیعه واقعی کسی است که عید غدیر برای او روز نو و نوروز واقعی است. همان طور که در متون دینی و روایی ما تعظیم شعائر الهی از جمله عید غدیر توصیه شده است.

وی افزود: عید غدیر باید همچون مناسبت هایی مانند عید نوروز، تمام زندگی اش یک شیعه را تحت الشعاع عظمت خود قرار دهد و شیعیان باید در این عید وظیفه شیعگی خود را در بزرگداشت این روز را انجام دهند. یکی از آداب شور آفرین دینی و مذهبی که جزو اعمال شادی آفرین در سبک اسلامی می باشد و برای آن اجر زیادی ذکر شده است، اطعام در روز عید غدیر خم، است.

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: اطعام یک فرد مؤمن مثل این است که تمامی انبیا و مرسلین را اطعام کنید. امام صادق(ع) می فرمود غدیر یوم الطعام است. همچنان که ثواب روزه داری در غدیر بسیار می باشد، افطار دادن مؤمنین و روزه داران در روز غدیر نیز ثواب زیادی دارد. لذا ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر خم تحت عنوان “مائده ولایت” جهت شورآفرینی های مؤمنانه و اسلامی و دینی و ایرانی به پذیرایی عمومی ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در روز عیدغدیر می پردازد.

دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: آنچه که درصدد آن هستیم با مشارکت مردمی و جمع آوری نذورات خیّرین مؤمن در شهرستان رشت، حداقل ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر در شب و روز عیدغدیر خم توسط تعدادی از مجموعه های مردمی، هیئات مذهبی و برخی از مساجد سطح شهر جهت بزرگداشت روز عیدغدیر و بهره‌مندی عموم مردم از آثار وضعی غذای نذری و تبرکی بهره مند می شوند. .

وی اهداف برگزاری جشن های مائده‌ی ولایت را ارائه طرحی برای جشن و شورآفرینی به سبک دینی، مبارزه با هجمه وهابیت با احیا و اشاعه‌ی توزیع غذای تبرکی و نذری، احیای نهضت وقف و نذری برای تنظیم شعائر دینی، بهره مندی عموم مردم از آثار وضعی غذای تبرکی عنوان کرد.

حجت الاسلام مهدوی افزود: با پیگیری و همراهی مؤمنین، در سال جاری برخی از شهرستان های استان نیز به این حرکت مردمی ملحق شدند. امیدواریم که به زودی در همه محلات و روستاها، همانطور که در برای عزای حسینی همه حضور دارند، برای سرور عید بزرگ ولایت غدیر خم، همگان حضور پرشوری داشته باشند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه اگر این مناسبت ها به صورت پرشور و مردمی برگزار شود، بیمه ای برای جامعه و جوانان ما نسبت به هجمه ها و شبیخون های فرهنگی دشمنان خواهد بود گفت: اگر غدیر خم را جدی بگیریم، ظهور امام زمان زودتر محقق خواهد شد. زیرا ظهور امام زمان منوط به درک پیام غدیرخم است.

حجت الاسلام مهدوی افزود: اگر مردم جامعه غدیر خم را بزرگ بدارند، خود نشانه‌ای برای پذیرش ولایت حجت خدا ولی عصر(عج) خواهد بود.

وی در پاسخ خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا همه شرکت کنندگان و گردانندگان «فصل شیدایی» گیلانی هستند یا خیر، گفت: مجری  «فصل شیدایی» مجموعه محنا (مرکز هنری نمایش های انقلاب اسلامی) می‌باشد و زیر ساختهای آن توسط این مجموعه در استان های مختلف برگزار می شود و تاکنون ۱۰ استان با عناوین مختلف در برگزاری این برنامه نقش داشته اند.

دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان افزود: برگزاری این برنامه در استان منوط به همکاری و مساعدت مجموعه های فرهنگی و دستگاههای فرهنگی استان می باشد و به نوعی با پیگیری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان، جذب منابع و سرمایه ویژه فرهنگی هنری در استان گیلان شد،البته اگر همکاری دستگاهها و نهادهای انقلابی استان نبود تحقق این نمایش بزرگ هنری دینی امکان پذیر نبود بویژه اینکه مشارکت و همکاری سپاه پاسداران و مجموعه نهادهای استانی و شهری در این جهت بسیار خوب بود.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: تمامی بازیگران به غیر از کارگردان و دستیار کارگردان و تعداد معدودی از هنرمندان،( که از تهران دعوت شده بودند) از عزیزان بسیجی و سربازهایی هستند که کمتر از ۱۵ روز تمرین داده شده اند و به ارائه نقش می‌پردازند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، برگزاری فصل شیدایی را یک حماسه هنری و فرهنگی در استان دانست و آنرا دستمزد معنوی برگزاری کنگره بزرگ هشت هزار شهید دانست.

وی ضمن دعوت از مردم، مسئولین استان و همه کارگزاران فرهنگی به تماشای این کار  فاخر هنری و مذهبی افزود: گرچه انذار و هشدار رهبر انقلاب مبنی بر ولنگاری فرهنگی خود قصه ای پر غصه دارد بعضی از کارگزارن فرهنگی با برگزاری جشن های مختلف و کنسرت های مناسب مجالس لهو  بر این ولنگاری فرهنگی دامن می‌زنند و این همیشه مایه‌ی نگرانی مردم ولاین مدار گیلان بوده است، اما برگزاری فصل شیدایی نشان می‌دهد که با همت  و همکاری هم می‌توانیم زمینه فعالیت و فراغت و شادابی و پویایی روح و روان مردم را با تاکید برفرهنگ و هویت دینی و ملی برقرار کنیم.

مهدوی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فصل شیدایی تمدید می‌شود یا خیر گفت: احتمال تمدید آن کم است و دلیلش این است که قرار است بعد از این در اربعین مشابه این برنامه در عراق تشکیل شود، لذا از مردم شریف میخواهم تا در اولین فرصت از این برنامه بهره لازم را ببرند.

دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان به چند مورد از پیامهای اصلی فصل شیدایی  اشاره کرد و گفت: از جمله پیام ها این است که با ابزار هنر می توان مفاهیم و مضامین بلند معنوی را با سرعت و وسعت بیشتری انتقال داد.

وی پیام دیگر فصل شیدایی را تشنگی مردم نسبت به مفاهیم بلند دینی و مذهبی دانست و افزود: استقبال روز افزون مردم در این مدت کوتاه مؤید این مطلب است. اگر جولان اهل باطل در وادی هنر هر چقدر قدرتمند باشد اما پیام جبهه‌ی حق با هنر تمامی قدرت پوشالی آنها را خنثی می‌سازد.

حجت الاسلام مهدوی گفت: انتظاری که از جامعه هنری استان گیلان و مراکز دستگاههای فرهنگی هنری می‌رود این است که با الگوگیری از مواردی همچون فصل شیدایی بیشتر به نشر هنر انقلاب اسلامی و ایرانی بپردازند چرا که وقتی بخشی از نمایش ها و محافل هنری برگزار شده در گیلان راخصوصا در پیاده راه فرهنگی مرکز شهر رصد می کنیم بخشی از نمایش ها بجای نشر فرهنگ خودی به نشر فرهنگ مهاجم بیگانه و ترویج سبک زندگی غیر اسلامی و غیر ایرانی می‌پردازد و این موجب نگرانی دلسوزان فرهنگی این دیار می‌باشد.

این مقام مسئول فرهنگی ادامه داد: حق سرزمین گیلان با سابقه‌ی تاریخی بلند ولایت مداری ظهور و بروز و رشد و نبوغ هنر ولایی می‌باشد نه اینکه خدای نکرده با بهره گیری از امکانات بیت المال و سرمایه های عمومی هر از چند گاهی در گوشه و کنار سالن های نمایشی و یا پیاده راه فرهنگی، نمایشی به سبک غربی و غیر ایرانی و عفت زدا و حیا سوز داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه