سطح روابط روسیه با ایران عالی است

ایگور مورگولوف، در دیدار و گفت‌وگو با مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، به حوزه‌های جاری همکاری و اهداف و علایق مشترک دو کشور اشاره کرد و گسترش همه جانبه روابط میان مسکو و تهران را خواستار شد.

سطح روابط روسیه با ایران عالی است

به گزارش ۸دی نیوز، ایگور مورگولوف Igor Morgulov ،  در دیدار و گفت‌وگو با مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، به حوزه‌های جاری همکاری و اهداف و علایق مشترک دو کشور اشاره کرد و گسترش همه جانبه روابط میان مسکو و تهران را خواستار شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سفر قریب الوقوع سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور به تهران تاکید کرد، این سفر برای روسیه از اهمیت والایی برخوردار است.

مورگولوف ابراز امیدواری کرد، سفر لاوروف به ایران در گسترش بیشتر همکاری میان دو کشور مؤثر باشد.

شبکه رادیویی «صدای روسیه» روز دوشنبه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد:« لاوروف یازده دسامبر (سه شنبه، ۲۰ آذر) به تهران سفر خواهد کرد.»

بحث و تبادل نظر با مقامات عالی‌رتبه ایران درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موارد احتمالی در دستور کار سفر لاوروف به تهران عنوان شده است.

سنایی، سفیر جدید ایران در روسیه نیز در این دیدار از سطح بالای روابط سیاسی مسکو-تهران تمجید کرد و روابط تجاری و اقتصادی قوی‌تر میان دو کشور را خواستار شد.

سفیر ایران در روسیه ابراز امیدواری کرد، حجم روابط تهران-مسکو در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و تجاری بیش از پیش گسترش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه