توضیحات سخنگوی دولت درباره نرخ ارز، فروش نفت، مالیات و پروژه های عمرانی در بودجه۹۳

مجلس شورای اسلامی امروز میزبان محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی و سخنگوی دولت بود. نوبخت در این نشست غیرعلنی به تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۳ دولت یازدهم پرداخت.

توضیحات سخنگوی دولت درباره نرخ ارز، فروش نفت، مالیات و پروژه های عمرانی در بودجه۹۳

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرآنلاین، مجلس شورای اسلامی امروز میزبان محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی و سخنگوی دولت بود. نوبخت در این نشست غیرعلنی به تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۳ دولت یازدهم پرداخت.

در همین راستا علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در جلسه غیرعلنی مجلس عنوان کرد« گفته نوبخت نرخ ارز به سمت یکسان‌سازی پیش می‌رود.»

وی که با ایسنا گفتگو کرده می گوید« آقای نوبخت در توضیحاتشان گفتند که بودجه انبساطی نیست بلکه واقع‌بینانه است. ایشان همچنین درباره نحوه توزیع اعتبار طرح های تملک دارایی و اولویت‌بندی آنها براساس پیشرفت فیزیکی طرح‌ها توضیحاتی دادند و گفتند که طرح‌های عمرانی به سه بخش با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و ۵۰ درصد و ۸۰ درصد به بالا پیش‌بینی شده است که به شکل پلکانی به آنها اعتبار داده می‌شود.

بنا به گفته نماینده مردم دهلران دولت مباحث مربوط به هدف‌مندی یارانه‌ها را به شکل مستقل و در قالب لایحه‌ای جداگانه به مجلس ارائه خواهد داد.

مجید منصوری نماینده دلیجان هم در توضیحانی درباره جلسه غیرعلنی گفت: به گفته آقای نوبخت نرخ بیکاری در سال ۹۲، ۱۲.۴ تا ۱۲.۶ بوده و که در سال ۹۳ نیز نرخ بیکاری ۱۲ درصد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته منصوری،‌ نوبخت همچنین در این جلسه پیش‌بینی نرخ رشد در لایحه بودجه ۹۳ را ۳ درصد عنوان کرده است.

نماینده دلیجان همچنین از قول معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور اضافه کرد: تورم کنترل شده و روبه کاهش است.

اتمام ۲۴۶ پروژه عمرانی با ۸۰ درصد پیشرفت در سال آینده/ پیش‌بینی انتشار ۲۲ هزار میلیاردی اوراق مشارکت

در همین رابطه محمد‌قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، اظهار داشت: در این جلسه آقای نوبخت تاکید کرد که بودجه ۹۳ به صورت انقباضی تدوین شده است، با توجه به اینکه تورم برای سال‌ آینده ۲۵ درصد پیش‌بینی شده، بنابراین نه تنها بودجه سال ۹۳ افزایش نداشته، بلکه کاهش هم یافته است.

بنا به گفته نوبخت هزینه‌های جاری در بودجه ۹۳ حدود۱۱ درصد رشد داشته که با توجه به تورم پیش‌بینی شده نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۴ درصد هزینه‌های جاری کاهش یافته است.

آنگونه که عثمانی از جلسه غیرعنی روایت کرده است: همچنین هزینه‌های عمرانی نیز ۳۷ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۳ پیش‌بینی شده است که باید صرف ۲ هزار و ۹۰۶ پروژه نیمه‌تمام عمرانی می‌شد که گفته شد دولت در این زمینه غربالگری کرده و ۲۴۶ پروژه عمرانی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته را شناسایی کرده است و می‌خواهد این پروژه‌ها را در سال آینده به اتمام برساند و برای مابقی پروژه‌های عمرانی در حد نگهداری آن طرح‌ها، بودجه پیش‌بینی کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه یادآور شد: معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد که ۲۲ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق مشارکتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که ۵۴ درصد نسبت به بودجه سال ۹۲ کاهش یافته است.

عثمانی خاطرنشان کرد: همچنین به گفته آقای نوبخت، میزان درآمد‌های نفتی در بودجه سال آینده ۷۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و طبق پیش‌بینی‌ها قرار است روزانه یک میلیون بشکه نفت خام و ۲۹۷ هزار بشکه میعانات گازی صادر شود. همچنین قیمت دلار در بودجه سال آینده دو هزار و ۶۰۰ تومان و هر بشکه نفت خام نیز ۱۰۰ دلار پیش‌بینی شده است.
منابع درآمدی بودجه ۹۳ واقعی است/ کسب درآمد از طریق اخذ مالیات و افزایش فروش نفت

سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان هم با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به فارس گفت: معاون برنامه‌ریزی دولت در این جلسه عنوان کرد که بودجه ۹۳ و بخش درآمدی آن واقع‌بینانه است و منابع درآمدی بودجه سال آتی از طریق اخذ مالیات به ویژه از کسانی که تاکنون مالیات پرداخت نمی‌کردند و نیز از طریق افزایش فروش نفت تامین می‌شود.

وی افزود: در بودجه سال ۹۳ علاوه بر تخصیص ۲۰ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ۱۱ درصد دیگر از این درآمدها توسط دولت به صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد که بر این اساس مجموع درآمدهای اختصاص یافته به صندوق توسعه ملی به ۳۱ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه