امام جمعه‌ی اسالم:

بی کفایتی هم حدی دارد / به جای تدبیر و امید، تدفین امید می‌کنند

امام جمعه‌ی اسالم با اشاره به سخنان یکی از مسئولان درباره‌ی مدیریت کارخانه صنایع چوب اسالم گفت: این فرد وقتی سخنرانی می کند از حقوق های نجومی دفاع می‌کند. آیا این تدبیر و امید است یا تدفین امید.

بی کفایتی هم حدی دارد / به جای تدبیر و امید، تدفین امید می‌کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی امام جمعه‌ی اسالم در خطبه های این هفته‌ی نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ غدیر ضمن تبریک این روز اظهار داشت: غدیر، روز کامل شدن دین و اتمام نعمت پروردگار بود. غدیر ، روزی است که نسخه سعادت انسان، در آن پیچیده شد. غدیر، روز جاودانگی اسلام در سایه هدایت به سوی ولایت بود.  غدیر، حقیقت زلال، همیشه جاری است. غدیر، روز طلوع خورشید ولایت از افق بلند تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی در اسالم جز برادران اهل سنت هستند افزود: به جرئت می توانم بگویم که غدیر، بزرگ ترین رمز وحدت بین مسلمین و فتوسنتز اسلام خالص و بهترین راهکار به آرامش رسیدن مسلمانان جهان است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه چرا باید بعد از گذشت قرن ها  و با وجود این همه اسناد و مدارک لازم ، هنوز هم مسلمانان نتوانسته اند به یک جمع بندی متقن و اساسی در مورد مسائل اساسی اسلام برسند گفت: تا کی باید مسلمانان جهان ، پا سوز یک سری اختلاف نظر علمای شیعه و سنی شوند و مسلمانانی که حق شان بود زندگی شاد و آرامی داشته باشند (در سایه تعالیم حیات بخش اسلام عزیز) به خاطر این اختلاف نظر ها، باید در آتش جنگ ها و فتنه ها و جنایت ها بسوزند.

وی ادامه داد: شما الان نگاه کنید ببینید در بسیاری از کشور های غیر اسلامی آرامش کامل برقرار است اما کشور های اسلامی هر کدام به نوعی در آتش جنگ و فتنه نابود می شوند. چرا تعصب ها را کنار نمی گذاریم، چرا چشم هایمان را نمی شوییم ، چرا تسلیم منطق و استدلال نمی شویم. چرا دور هم نمی نشینیم و حرف های مان را یک دست نمی کنیم. آیا نمی شود بزرگ ترین دانشمندان شیعه و سنی جلسه ای تشکیل بدهند و به یک جمع بندی برسند ؟ آیا نمی شود حرف ها را یکی کرد؟ چه ایرادی دارد اگر ما شیعیان دیدیم در بعضی از زمینه ها استدلال اهل سنت درست است با جان دل بپذیریم و در بعضی از زمینه های دیگر هم اگر برادران عزیز اهل سنت دیدند استدلال علما و بزرگان شیعه درست است، با جان و دل بپذیریند و قضیه را فیصله بدهند و مسلمانان را راحت کنند.

حجت الاسلام جدایی با طرح این سوال که چرا نباید بعد از پدید آمدن داعش جنایت کار و وهابیت خبیث، هنوز سندی در مورد خارج بودن داعش و وهابیت از دین را به امضای علمای شیعه و سنی نرسیده باشد افزود: چرا باید بین علما و فرهیختگان و دانشمندان دینی که باید سمبل علم و اخلاق و صبر و وحدت باشد ،هنوز وحدت کامل ایجاد نشده و هنور تعصبات کنار گذاشته نشده است. هنوز نتوانسته ایم کنارهم بنیشینیم و با صمیمیت و دوستی، حرف دل مان را بزنیم. البته در طول تاریخ، بارها شده که علما و بزرگان شیعه وسنی کنار هم نشسته اند و تا حدی هم به یک وحدت نظری رسیده اند که برکات زیادی هم داشته است.

امام جمعه‌ی اسالم تصریح کرد: مگر نبود، شیخ شلتوت رئیس دانشگاه الازهر مصر، وقتی با آن عالم شیعه، ساعت ها مناظره و گفت و گو کرد و سال ها تحقیق و مطالعه نمود مذهب تشیع را به عنوان یکی از مذاهب قبول کرد و فتوا داد که؛ عمل کردن به فقه شیعه مجزی است و در واقع یک قدم بزرگ در عالم اسلام برداشته شد. ایشان اعلام نمود که بعد از سال ها مطالعه اکثر کتب امامیه، حجت بر من تمام شد. بنده تمام سخنم این است که امروز روز آگاهی و اندیشه، فکر، منطق و استدلال است. بیاییم برای این موضوع مهم جهانی فکری کنیم. بیایید برای این معضل و بلای بزرگ جامعه مسلمین کاری کرده و  این آتش فتنه و اختلاف را، مرد و مردانه خاموش کنیم.

وی تأکید کرد: غدیر علی‌رغم تصور بعضی از بزرگان که فکر می‌کنند نقطه اختلافی بین شیعه و سنی است اگر امروز در جهان اسلام، فقط روی موضوع غدیر تمرکز کند و از تاریخ غدیر غبار روبی شود نقطه اتفاقی شیعه و سنی خواهد بود. اگر به جای تعصب ، انصاف در دل ها حاکم بشود و غدیر کالبد شکافی شود غدیر اصلی ترین و بزرگ ترین برگه صفحه پازل تاریخ اسلام خواهد بود و اگر تکلیف اش روشن بشود تکلیف خیلی از مسائل روشن خواهد شد. در هر حال نباید مسلمانان جهان بیش از این به خاطر این سوء تفاهمات در آتش نا امنی و جنگ و خونریزی و خصومت بسوزند.

حجت الاسلام جدایی با اشاره به نامگذاری سالها از سوی رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که اسم سال ها را به گونه ای انتخاب می کنندکه موضوع اقتصادی در آن شاخص است. این مسأله نشان می دهد که در اداره یک کشور، اقتصاد جایگاه رفیعی دارد. البته اقتصاد امر بسیار پیچیده ای است و اظهار نظر در مورد آن، نیاز به تخصص دارد. منتها بر کسی پوشیده نیست که شرط مهم رشد اقتصادی کشورها  ارتباط مستقیمی به بالا بردن تولیدات داخلی آن ها دارد. پس تقویت تولید داخلی یک اصل مهمی است که نباید ضربه بخورد.

وی افزود: تعجب آور است یک مسئول اقتصادی از تهران می آید، بلند می شود می آید کارخانه چوب اسالم، به جای حل مشکل و  ایجاد امید و به جای تقویت امید، رک و پوست کنده می گوید که ما پول نداریم و نمی توانیم پول بدهیم، شما خودتان کارخانه را بچرخانید. وقتی هم سخنرانی می کند از حقوق های نجومی دفاع می کند. آیا این تدبیر و امید است یا تدفین امید.  آیا این سیاست در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است یا بر ضد آن است . متاسفانه مسئولین هلدینگ، امام جمعه اسالم را نشناخته اند. چرا که اگر می شناخت چنین سخنانی را نمی گفت، اگر کارخانه چوب اسالم تعطیل شود کاری می کنم که هیچ وقت خاطره اسالم را فراموش نکنند.
بی عرضگی و بی کفایتی و بی لیاقتی هم حدی دارد چرا باید زمان شاه خائن، زمان مدیریت رامبد، کارخانه ۲ هزار کارگر داشته باشد. ولی الان بعد از ۴۰ سال از گذشت انقلاب ۱۴۰ نفر کارگر و در حال ورشکستگی، این است مدیریت؟ این است تدبیر وامید؟ این است اقتصاد مقاومتی؟

حجت الاسلام جدایی با اشاره ضمنی به سخنان محمدباقر نوبخت در انتقاد از ائمه‌ی جمعه گفت: اگر ائمه جمعه، در مورد مسائل سیاسی روز سکوت کنند جای تعجب دارد. نه این که اگر ورود کردند مورد اعتراض واقع شوند،  متاسفانه گاهی سخنانی بر زبان رانده می شود که بوی لیبرالیسم را می دهد تفکر سکولار به مشام می رسد. در همین شهرستان تالش هم بارها، برخورد هایی شده که نشان می دهد انگار اعتقادی به جایگاه سیاسی ائمه جمعه ندارند.

حجت الاسلام جدائی در پایان با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: یکی از راه های مدیریت کشور، شناخت دقیق نیازها و آگاهی از آمار انسانی خود است. یک کشور زمانی می تواند در کشور، برنامه ریزی مناسبی کند که دقیقاً بداند چه تعداد جمعیت در کشور است؟ چه تعداد در روستاها هستند؟ چه تعداد در شهرها هستند؟ چه تعداد بیکارند؟چه تعداد شاغل اند؟ چه تعداد مجردند؟ چه تعداد متاهل و…

وی در پایان تأکید کرد: از ۳ مهرماه تا ۲۴ مهر به صورت اینترنتی سرشماری کشوری آغاز خواهد شد و از شما مردم مومن و فهمیده می خواهم که بصورت جدی در سرشماری شرکت و اطلاعات را به صورت واقعی وارد سیستم کنید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه