درس اخلاقی جلیلی به سیاستمداران درباره ژنو

بخشی از دانشجویان جلیلی را نماد مقاومت هسته ای می دانستند و از او انتظار نقد ژنو را داشتند. روزهایی که گذشت نیز جامعه رسانه ای کشور تشنه موضع جلیلی درباره ماجرای توافقات هسته ای بود. اما جامعه تشنه و شعارهای رنگین و استقبال داغ دانشجویان، جلیلی را هیجان زده نکرد. جلیلی بدون کمترین اشاره مستقیم به توافق ژنو بر اصول کلی نظام و تقابل با استکبار سخن گفت.

درس اخلاقی جلیلی به سیاستمداران درباره ژنو

به گزارش ۸دی نیوز، بخشی از دانشجویان جلیلی را نماد مقاومت هسته ای می دانستند و از او انتظار نقد ژنو را داشتند. روزهایی که گذشت نیز جامعه رسانه ای کشور تشنه موضع جلیلی درباره ماجرای توافقات هسته ای بود. اما جامعه تشنه و شعارهای رنگین و استقبال داغ دانشجویان، جلیلی را هیجان زده نکرد. جلیلی بدون کمترین اشاره مستقیم به توافق ژنو بر اصول کلی نظام و تقابل با استکبار سخن گفت.

جلیلی حتی در پنهان نیز مانند برخی دیگر از اعضای تیم مذاکره راه نیافتد و از این جلسه به آن جلسه علیه تیم هسته ای موضع بگیرد و عِده و عُده جمع کند. جلیلی نه امروز؛ بلکه در ایام انتخابات نیز به رسم ادب کمترین بداخلاقی نسبت به کاندیدای رقیب نداشت. نه نامزدهای اصولگرا، بلکه در مواجهه با غیر اصولگراها نیز.

خاطرم هست یکی از دوستان ستاد جلیلی می گفت که در جلسه ای نسبت به رفتار برخی رسانه های حامی که علیه قالیباف می نوشتند، تذکر تندی می دهد و حتی تهدید می کند که نگذارید در نقد این بداخلاقی ها موضع علنی بگیرم.

جلیلی با عدم کناره گیری در انتخابات نیز به تقاضای حامیانش حرمت نهاد و با ادب و اخلاق تا انتها ایستاد. سالها پیش نیز در مواجهه با تلاش دولتی ها برای برکناری اش دم درکشید و حتی اجازه نداد دیگران نیز ادای دین کنند.

جلیلی سیاستمدار با اخلاقی است و به حق می تواند نماینده جریان مقاومت در کشور باشد. منش جلیلی بیش از آنکه درس اخلاقی برای سیاستمداران باشد، باید رساله تشکیلاتی ادب و نخ تسبیح برای حزب اللهی ها باشد./ الف

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه