نماینده‌ی سابق فومن و شفت در گفتگو با 8دی:

همه درباره‌ی FATF حق اظهار نظر دارند / دولت در توافقات بین‌المللی به قانون اساسی پایبند باشد

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در توافق FATF باید به قانون اساسی پایبند باشد.

همه درباره‌ی FATF حق اظهار نظر دارند / دولت در توافقات بین‌المللی به قانون اساسی پایبند باشد

ناصر عاشوری قلعه‌رودخانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی و در واکنش به اظهارات نوبخت درباره‌ی انتقادات ائمه‌ی جمعه از توافق FATF ضمن ابراز بی‌اطلاعاتی از این سخنان سخنگوی دولت اظهار داشت: انتقاد از توافقات بین المللی حق همه و از جمله ائمه‌ی جمعه است.

وی با اشاره به توافق FATF با بیان اینکه همه‌ی توافق‌نامه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد افزود: ممکن است بین مجلس و دولت توافقی باشد و از طرف مجلس به دولت این اجازه داده شده باشد که توافقات اولیه ای با طرف خارجی انجام دهد اما در نهایت این توافقات باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده‌ی سابق مردم فومن و شفت درباره‌ی توافق FATF  گفت: این توافق باید به مجلس برود در آنجا به تصویب برسد و یا رد شود و به نظر من دولت و مجلس باید در این زمینه به قانون اساسی پایبند باشند و هیچ کس حق ندارد قانون اساسی را نادیده بگیرد.

عاشوری درباره‌ی قراردادهای جدید نفتی نیز اظهار کرد: در توافقات نفتی نیز برخی اختیارات به دولت تفویض شده است و دولت بعد از توافقات بین المللی در این زمینه، باید متن آن توافق را در شورای تأمین تطبیق دهد و ممکن است در این شورا به توافق ایراد بگیرند.

مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هیچ دولتی عاری از خطا نیست و دولت باید درباره‌ی موضوعات توافقات بین المللی شفاف و روشن عمل کند. اگر دولت به قانون پایبندی داشته باشد براساس اختیارات خود در توافقات عمل کند اما اگر اختیاراتی در توافقات به دولت داده نشده است باید از کانال مجلس عبور کند و توافق را بصورت لایحه به مجلس ارایه کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه