نماینده مردم لنگرود در مجلس مطرح کرد:

با گذشت دو سال دولت هنوز قانون امر به معروف را ابلاغ نکرده است/ کسانی که ضابط نیستند حق دخالت ندارند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکنون اجرایی نشده است

با گذشت دو سال دولت هنوز قانون امر به معروف را ابلاغ نکرده است/ کسانی که ضابط نیستند حق دخالت ندارند

به گزارش ۸دی، مهرداد لاهوتی ظهر امروز در سومین مجمع قشر بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان که در بیت نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه براساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی امربه معروف و نهی از منکر یکی از اصول قانون اساسی است، اظهار داشت: قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکنون اجرایی نشده است در حالی‌که مهرماه ۱۳۹۳ در قالب طرح توسط خود نمایندگان به مجلس ارائه شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه از طریق شورای نگهبان ایراداتی نیز بر این اصل وارد و بعد از اصلاح به دولت ابلاغ شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر امروز یک قانون است ولی تاکنون از طریق دولت ابلاغ نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است، مطرح کرد: ستادهایی نیز برای این قانون پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر عهده نماینده ولی فقیه در استان است، گفت: اعضای این ستاد شامل استاندار، ۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سپاه استان، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل اطلاعات، مدیرکل ارشاد و مدیران کل سایر دستگاه‌های استان هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه مدیران کل نمی‌توانند در جلسات امر به معروف و نهی از منکر تفویض اختیار کرده و نماینده تام الاختیار معرفی کنند، افزود: به‌دلیل اهمیت وظیفه و موضوع، مسئولان ستاد نمی‌توانند شخص دیگری را به جای خود معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر عهده ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان است، گفت: در ماده ۴ قانون امر به معروف و نهی از منکر آمده است مراتب امر به معروف و نهی ازمنکر قلبی، زبانی نوشتاری و عملی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه موارد عملی قانون امر به معروف و نهی از منکر باید توسط دولت انجام شود، گفت: رابطین و یا ضابطین فقط وظایف نوشتاری دارند و وظایف عملی آن بر عهده دولت است.

وی با اشاره اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید بدون تجسس باشد، مطرح کرد: در ماده ۱۰ قانون امر به معروف و نهی از منکر آمده است آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت ارشاد و شهرداری‌ها مکلف به اجرای بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم تمرین بیشتری داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اشکال در ماده ۱۲ قانون که وزارت امورخارجه، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و سازمان ارتباطات وظیفه دارند به گردشگران آموزش دهند، مطرح کرد: با توجه به فرهنگ گردشگری و توریسم، گردشگران سفیران فرهنگی جامعه اسلامی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه در ابتدا باید آسیب‌ها را شناسایی و بعد تصمیم‌گیری کنیم، گفت: افرادی که تقاضای تجمع و راهپیمایی دارند در این ستاد بررسی و بعد از موافقت به وزارت کشور ابلاغ و سپس مجوز لازم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه از نیروهای بسیجی و سپاه نیز باید در امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود، مطرح کرد: برخی ضابطین دادگستری با اختیارات بیشتری اقدام می‌کنند و برخی نیز که ضابط نیستند حق دخالت و عمل دیگری را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه