وزیر دادگستری در گیلان:

حکام دست نشانده سعودی بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند

وزیر کشور در رودسر گفت: امروز حکام دست نشانده عربستان سعودی بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند.

حکام دست نشانده سعودی بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر امروز در مراسم یادواره شهید آیت الله حاج مسلم قلی‌پور از شهدای حادثه منا در مسجد جامع رحیم آباد رودسر اظهار داشت: امروز حکام دست نشانده عربستان سعودی بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: حادثه منا فراتر از یک حادثه است و به نظر می‌رسد این حادثه یک ماجراجویی از سوی دولت عربستان سعودی است که ابهامات زیادی دارد.

پورمحمدی گفت: دولت عربستان سعودی در جریان حادثه منا نه تنها عذرخواهی نکرده بلکه با توجه به ابهامات موجود در این حادثه اجازه روشن شدن ماجرا را نمی‌دهد و در این راستا از تشکیل و ورود گروه حقیقت یاب جلوگیری می‌کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه عربستان سعودی شجره خبیثه ملعونه‌ای است که هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل است، افزود: سعودی‌ها تصمیماتشان را مستشاران آمریکایی می‌گیرند و برایشان تعیین تکلیف می‌کنند و امروز همین سعودی‌ها می‌خواهند به ما درس دینداری بدهند.

وی گفت: عربستانی‌ها از آمریکایی‌ها اسلحه می‌خرند و مردم و کودکان بی‌دفاع یمنی را می‌کشند و از این طریق هم به جهان اسلام خیانت می‌کنند و هم به دشمنان اسلام کمک مالی می‌کنند و زمانی که متهم به کودک‌کشی می‌شوند با پول دهان سازمان ملل را می‌بندند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: امروز ایران اسلامی یکه و تنها به‌عنوان پرچمدار مقابله با استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا ایستاده زیرا این نوع ایستادگی خواسته اسلام از ما و راه امام راحل و مقام معظم رهبری است.

پورمحمدی بیان کرد: شهدای منا میهمان خدا بودند و در سرزمین امن الهی مظلومانه جان باختند و دولت عربستان سعودی با وجود پیشرفته‌ترین امکانات امدادی و درمانی از امدادرسانی به حجاج در آن حادثه غافل شد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه حادثه منا باید پیگیری شود تا علت این حادثه برای همگان مشخص شود افزود: ملت بزرگ ایران راه شهدای خود را با قدرت ادامه می‌دهند و حضورشان در مراسم‌های یادواره شهدا بیانگر این حقیقت است.

وی شهید آیت الله حاج مسلم قلی‌پور را انسانی برجسته و عالمی جوان و نوآور و رزمنده‌ای ولایی و در خط ولایت خواند و گفت: از این عالم جوان که ضایعه درگذشتش خسارتی جبران ناپذیر است تالیفات زیادی به‌جا مانده که برای همیشه از او به یادگار می‌ماند.

وی ایثار، شهادت، رشادت، ایستادگی در برابر زورگویی ها و دل در گرو خدا دادن را از صفات ائمه معصومین(ع) خواند و افزود: ملت بزرگ ایران با تأسی از این سیره امامان مقترانه در برابر دشمنان ایستاده اند.

وزیر دادگستری گفت: امروز ایران اسلامی به موضوع اول جهان به‌ویژه در آمریکا تبدیل شده به‌طوری‌که امروز دعوای کاندیداهای ریاست جمهوری در آمریکا بر سر موضوع ایران اسلامی است و آنها در این زمینه در جهت بروز دشمنی علیه ایران از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

پورمحمدی بیان کرد: آمریکا با همه توان نظامی و اقتصادی که دارد ایران اسلامی برایش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و این نشأت گرفته از یکپارچگی و اتحاد مردم کشورمان است که برای آمریکایی‌ها خطری جدی به شمار می‌آید.

وی گفت: نخست وزیر رژیم کودک کش و جنایتکار اسراییل می‌گوید ایرانی‌ها حج را سیاسی کرده‌اند در صورتی که آنان مسلمان نیستند و حق اظهار نظر در رابطه با مسلمانان را ندارند و موضوع حج باید توسط مسلمانان پیگیری و اداره شود.

وزیر دادگستری افزود: تمام تلاشمان این است که عزت ایران اسلامی را روز به روز در دنیا بیشتر کنیم و همان طور که می‌بینید امروز ایران اسلامی از پنج سال گذشته در چشم کشورهای جهان عزیزتر و مقتدرتر است.

محمدی بیان کرد: ما امروز از سال‌های گذشته با قدرت بیشتری در مجامع بین‌المللی حرف می‌زنیم و این به پشتیبانی اتحاد و یکپارچگی ملت بزرگ ایران است زیرا امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و اراده ملت ایران در همه صحنه‌ها همیشه مصمم و پایدار است.

با حضور وزیر دادگستری، استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، از تابلوی یادمان شهید آیت الله حاج مسلم قلی پور گیلانی در ابتدای بلواری در شهر رحیم آباد که به نامش نامگذاری شده پرده‌برداری شد.

انتهای پیام/‌

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه