کار پلیس سخت، پیچده و مشکل است، ولی اگر کار برای خدا انجام دهیم بسیار شیرین میشود

سرهنگ کامرانی صالح جانشین پلیس گیلان گفت: ترویج معنویات از مهمترین راهکارهای کنترل و پیشگیری از گسترش مواد مخدردر جامعه است.

کار پلیس سخت، پیچده و مشکل است، ولی اگر کار برای خدا انجام دهیم بسیار شیرین میشود

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ کامرانی صالح در مصاحبه با خبرنگاران افزود: آثار سوء مصرف مواد مخدر باید به جوانان ارائه شود.

وی همچنین از جدیت پلیس در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در آستانه اشرفیه خبر داد و اظهارداشت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح این شهرستان اجرا و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

جانشین پلیس گیلان گفت: این طرح در مناطق آلوده شهرستان آستانه به اجرا گذاشته شد که در این خصوص ۱۱ نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد دستگیر شدند.

وی افزود: کشف ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر، تریاک، شیشه ، سوخته تریاک از دیگر نتایج این طرح است.

صالح در ادامه با تاکید بر قاطعیت پلیس در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده از شهروندان در خواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه جرمی از قبیل تهیه و توزیع مواد مخدر مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به ماموران انتظامی گزارش کنند.

سارق کابل های مخابراتی در آستانه اشرفیه دستگیر شد

وی همچنین از دستگیری سارق سیم و کابل های مخابراتی در آستانه اشرفیه  خبر داد و افزود: با افزایش وقوع سرقت سیم و کابل مخابراتی در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و آگاهی منطقه قرار گرفت.

جانشین پلیس گیلان تصریح کرد: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد سارق یا سارقان با سرقت کابل و سیم های مخابرات منجر به قطعی متناوب در برخی از مناطق شهر آستانه شده اند که بر این اساس با اقدامات اطلاعاتی و کنترل نقاط آسیب پذیر، فردی به هویت ق . غ در حال سرقت بیش از ۴۰ متر کابل مخابرات شناسایی و دستگیر شد.

وی در ادامه بابیان اینکه پس از انتقال متهم به مقر انتظامی، نامبرده به چندین فقره سرقت کابل مخابرات  اعتراف کرد، افزود: متهم به همراه پرونده و اموال مکشوفه تحویل مراجع قضایی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

کاهش ۴۰ درصدی تصادفات در جاده های گیلان

صالح بیان داشت: با تلاش شبانه روزی همه دست اندر کاران ترافیک استان  مردم شاهد کاهش کشته  از هزار و ۲۹۰ نفر در سال های گذشته به ۷۰۰ نفر در استان گیلان هستند.

وی با اشاره به این که رسیدن به هدف های بزرگ، همت و تلاش مضاعف را می طلبد، گفت: با انجام اقدامات علمی می توان به هدف مدنظر  که همان کاهش مرگ و میر در اثر تصادف در جاده هاست رسید.

جانشین پلیس استان بیشتر آسیب پذیری در بحث تصادفات جادها در استان را دو قشر موتور سوار و عابران پیاده دانست و افزود: با آموزش مردم و آگاه سازی و مشارکت بیشتر آنها و استفاده از علم روز در رسیدن هدف  که همانا سفر امن با احترام به قانون است، موفقتر خواهیم بود.

وی همچنین به شرایط تراکم جمعیتی استان و حجم بالای مسافر اشاره کرد و اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی همه دست اندر کاران ترافیک استان با توجه به شرایط ویژه استان همه شاهد کاهش کشته از هزار نفر در سال های گذشته به ۶۰۰ نفر و کاهش ۴۰ درصدی حوادث و تلفات در رانندگی در گیلان هستند و این خیلی با ارزش است.

کشف ۱۵ هزار قرص غیر مجاز خارج از شبکه در تالش

جانشین پلیس گیلان  گفت: پلیس شهرستان تالش موفق به کشف ۱۵ هزار عدد انواع قرص غیر مجاز خارج از شبکه توزیع بازار شد.

وی افزود: کارکنان بخش اسالم این شهرستان با اطلاع از محل اختفای فردی به هویت معلوم که در منزل خود واقع در یکی از روستاهای اسالم اقدام به فروش غیر مجاز انواع قرص خارج از شبکه می کرد دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

صالح  همچنین اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی بخش اسالم با هماهنگی با مقام قضایی و با شگرد های پلیسی اقدام به دستگیری فرد مورد نظر کرده و با تشکیل پروند برای انجام سایر امورات قانونی تحویل مقام قضایی وروانه زندان شد.

کشف ۹۰ اصله چوب قاچاق در شهرستان فومن

جانشین  فرمانده انتظامی استان در ادامه از کشف ۹۰ اصله چوب قاچاق در فومن خبر داد و افزود: ماموران پلیس امنیت و اطلاعات این شهرستان در اجرای گشت زنی از یک دستگاه خودروی نیسان مقدار ۹۰ اصله چوب جنگلی توسکا کشف کردند.

وی اذعان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیرشد و موارد اتهامی با تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

صالح در ادامه از مردم این شهرستان درخواست کرد با توجه به اینکه جنگل سرمایه ملی این کشور بوده و قطع اشجار و قاچاق آن موجب ضربه زدن به اقتصاد کشور می شود، در صورت مشاهده این گونه موارد مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کاهش مرگ و میر به میزان ۲۷ درصد در جاده های گیلان

وی گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران  در پلیس راه و راهور استان امروز همه شاهد کاهش مرگ و میر جادها به میزات ۲۷ درصد در مقایسه با سال گذشته هستند.

جانشین پلیس گیلان تاثیر امکانات سخت افزاری از قبیل نصب دوربین مدار بسته در سطح معابر را موجب کاهش تخلفات دانست و بیان داشت: با توجه به مسافر خیز بودن  استان و تراکم جمعیت در روزهای خاصی از سال خواستار مجهز کردن راه های استان به تجهیزات سخت افزاری از قبیل دوربین مدار بسته شد.

وی  ادامه داد:  با بهرگیری از علوم روز دانشگاه ها و تجربیات موفق دیگر کشورها باید در راه رسیدن به هدف مشترک که همان کاهش مرگ و میرناشی از تصادفات جاده ای در استان و کشور است، رسید.

صالح همچنین از دستگیری از دستگیری چهار سارق احشام در آستانه اشرفیه خبر داد و افزود: مراجعه یک کشاورز و اعلام اینکه یک راس گاو از آن به سرقت رفته، ماموران انتظامی این فرماندهی تحقیقات گسترده خود را در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل سرقت آغاز کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با کارهای اطلاعاتی گسترده و هماهنگی مقام قضایی در شهرستان آستانه چهار سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین پلیس گیلان گفت: سارقان به سرقت احشام اعتراف کرده و یک راس گاو مسروقه از آنان کشف شد. وی تصریح کرد: متهمان بعد تشکیل پروند برای سیر مراحل قانون تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری ۴ سارق زورگیر با ۳ فقره سرقت در آستانه اشرفیه

صالح همچنین از دستگیری چهار سارق زورگیر با سه فقره سرقت در آستانه اشرفیه خبر داد و افزود: با مراجعه یک شهروند به پلیس و اعلام اینکه تعدادی با تهدید سلاح سرد اقدام به اخاذی از وی کرده اند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

جانشین پلیس گیلان گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات فرد مالباخته، با یک سری کار اطلاعاتی چهار نفر را در این رابطه شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی اذعان داشت: در تحقیقات و بازجویی اولیه ، سارقان به سه مورد سرقت اعتراف و اموالی از قبیل کارت سوخت، مدارک و اسناد خودرو از آنان کشف شد.

صالح اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

کار برای خدا بسیار شیرین است

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان گفت: کار پلیس سخت، پیچده و مشکل است، ولی اگر کار برای خدا انجام دهیم بسیار شیرین است.

وی با بیان اینکه  پلیس با جان، ناموس و مال مردم سرکار دارد،  افزود: یک پلیس با توجه به اینکه ماموریت هایش گسترده است  باید در زمینه های مختلف آگاهی داشته باشد  و آگاهی خود را گسترش دهد و در ماموریت خود قرب الهی  را در نظر بگیرد و اگر در کار قرب الهی را در نظر نگیرد  نمی تواند در  مسئولیت خود موفق باشد.

کامرانی صالح در ادامه کار پلیس را چون با امنیت جامعه سرکار دارد، کاری بسیار  مهم و پیچیده دانست و افزود: با توجه به اهمیت کار  رهبر معظم انقلاب پلیس را در لباسی که هست مجاهدین واقعی فی سبیل الله دانسته و این مجاهد کسی هست که ایثار گری کند و در مسیر راه شهیدان باشد./ مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه