آیت الله قربانی:

جامعه بدون زمامدار دچار ناامنی و هرج و مرج می‌شود / مسائل مطرح شده در کتاب نقد قرآن هزار سال پیش پاسخ داده شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در جامعه بدون زمامدار ناامنی و هرج و مرج حاکم می‌شود.

جامعه بدون زمامدار دچار ناامنی و هرج و مرج می‌شود / مسائل مطرح شده در کتاب نقد قرآن هزار سال پیش پاسخ داده شده است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین العابدین قربانی صبح امروز در گردهمایی مجمع عالی بسیج گیلان در سالن شهدای ناجا در رشت با اشاره به اینکه در هفته ولایت و امامت و در آستانه غدیرخم قرار داریم، اظهار داشت: مسئولیت اول پیشوایان شیعه برقراری عدالت و احکام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله ولایت و امامت از دیدگاه شیعه به یک شیوه و از دیدگاه اهل سنت به یک شیوه دیگر است، افزود: مجریان احکام و امنیت در جامعه ممکن است که عادل باشند اما معصوم نیستند و شیعه معتقد است زمامدار باید اعلم تر از دیگران باشد و در این زمینه با اهل سنت نظر متفاوتی دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مسئولیتی که پیشوایان شیعه برعهده دارند برقراری امنیت و اجرای عدالت و احکام است، خاطرنشان کرد: برای جامعه زمامدار لازم است و در جامعه بدون زمامدار ناامنی و هرج و مرج حاکم می‌شود و به همین دلیل بودن زمامداری مثل صدا و یزید بهتر از نبودن زمامدار است.

آیت الله قربانی ادامه داد: در جامعه ی بدون زمامدار نا امنی فراگیر می شود اما اگر یک زمامدار ظالم مثل صدام حاکم باشد نا امنی در بخشی از جامعه حاکم می شود.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان افزود: در زمان طاغوت به مردم تعلیم داده بودند که شاه خدای زمین است امروز هم زمامداران فعلی کشورها اخلاق و ایمان را لازمه زمامداری در حکومت نمی دانند و می بینیم که برخی زمامداران در جهان همجنس باز و یا طرفدار همجنس بازی هستند

وی با بیان اینکه امامان (ع) قبل از فرمان دادن به امری خود عامل بودند گفت: پیشوایان اسلام خود تبیین کننده هستند و در شیعه پیشویان و زمامداران باید اسلام شناس‌ترین فرد جامعه باشد اما در اهل سنت پیشوای مسلمین لازم نیست در همه امور اعلم باشد و نسبت به دیگران برتری داشته باشد اما شیعه می‌گوید زمامدار باید در همه امور برتر باشد.

آیت الله قربانی با اشاره به انتشار کتابی نقد قرآن که در آن نویسنده مدعی شده است در قرآن تناقضاتی وجود دارد اظهار کرد: در این کتاب عام و خاص را با هم متناقض گرفته اند در حالی که مردم عام و خاص را متناقض نمی گیرند. مثلا داریم  که «علما را باید مورد احترام قرار داد اما نه علمای فاسد را» و در این عبارت در نزد مردم تناقضی وجود ندارد.

امام جمعه‌ی رشت با بیان اینکه یعقوب بن اسحاق کندی که از دانشمندان هم دوره‌ی امام حسن عسگری بود و می خواست کتابی درباره تناقضات قرآن بنویسد افزود: وقتی یکی از شاگران یعقوب بن اسحاق کندی به نزد امام حسن عسگری (ع) آمد و ادعا کرد اسحاق اعتقاد به وجود تناقض در قرآن دارد اما پاسخ تناقضات ادعا شده را دادند و امروز بعد از هزار سال عده ای همان مسائل را مطرح و از کم آگاهی مردم سو استفاده می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه