پس از روشنگری مستند رسانه‌های انقلابی:

خبری موثق از اذعان مقامات دولتی به کوتاهی در امضای FATF

روشنگری مستند و دقیق رسانه‌های انقلابی درباره ابعاد پنهان FATF و نقشه اجرایی (اکشن‌پلن) آن بسیار مؤثر بوده است.

خبری موثق از اذعان مقامات دولتی به کوتاهی در امضای FATF

به گزارش ۸دی، خبرها و گزارش‌های موثق حاکی از آن است که پس از نقدهای صاحب‌نظران و رسانه‌های حزب‌اللهی برخی دولتمردان در جلسات عالی بررسی و نظارت، مجبور شده‌اند اذعان کنند آسیب‌ها و خلل و فرج مهمی در روند پذیرش اجرا دارد و لااقل باید شروطی گذاشته می‌شد تا ماجرای خودتحریمی پیش نیاید یا اینکه هم اکنون باید دست کم ۵-۶ شرط گذاشت و راه‌های سوء استفاده را بست!
اینکه چنین جبرانی بعد از دادن بند به آب و دور زدن مجلس و نهادهای نظارتی و امنیتی و… ممکن است یا نه، موضوع دیگری است.
طبیعتاً این روند غلط همچنان باید مورد اعتراض قرار گیرد تا شیوه امضای اکشن‌پلن FATF و پنهانکاری و حرکت در تاریکی و سپس افتادن در چاله متوقف شود. شبیه همین روش خسارت‌بار در برجام اتفاق افتاد و به خسارت محض انجامید. همچنان که متأسفانه ۲۹ شرط ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس و شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مانده است.
در عین حال نکته مهم، تأثیر نقد و مطالبه‌گری بهنگام و کارشناسانه است. در ماجرای اعتراض صاحب‌نظران به قراردادهای جدید نفتی (موسوم به IPC)، وزیر نفت و برخی دیگر از دولتمردان گفتند ۱۵۰ ایراد نمایان شده از سوی منتقدان را برطرف کرده‌اند. این سخن و قبیل آن، فقدان عقبه کارشناسی در دولت یا بی‌اعتنایی به آن را نشان می‌دهد که اگر مداومت و اهتمام منتقدان دلسوز نبود مورد اذعان و احیاناً رفع قرار نمی‌گرفت. بنابراین خط مطالبه شفافیت، بها دادن به کارشناسان، احترام به روندهای قانونی و تأمین منافع و مصالح ملی را باید جدی‌تر پی گرفت. دولتمردان یا روند پنهانکاری و خسارت‌آفرینی‌های شبه کرسنت و بدتر از آن را متوقف می‌کنند که فبها و یا اینکه جبران و اصلاح نمی‌کنند؛ در آن صورت تکلیف مردم و نهادهای نظارتی روشن‌تر می‌شود.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه