فرماندار آستانه آشرفیه خبر داد:

واردات قطعات ساخت پل کابلی آستانه اشرفیه از آلمان !

فرماندار آستانه آشرفیه با اشاره به پل کابلی در دست احداث این شهرستان گفت : برخی از قطعات تشکیل دهنده این پل از کشور آلمان وارد می‌شود.

واردات قطعات ساخت پل کابلی آستانه اشرفیه از آلمان !

به گزارش ۸دی، رحیم حیدری صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه آستانه اشرفیه شهرستانی مذهبی و گردشگری است، اظهار داشت: جاذبه‌های متنوع تفریحی، زیارتی و سیاحتی آستانه اشرفیه، این شهرستان را به منطقه‌ای گردشگرپذیر در استان تبدیل کرده است.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به وجود حرم مطهر سیدجلال الدین اشرف در این شهرستان افزود: آستانه اشرفیه به‌واسطه حرم مطهر سیدجلال الدین اشرف سالانه میزبان هزاران زائر از تمامی نقاط کشور است.

وی با اشاره به طرح توسعه جاده دسترسی به حرم مطهر با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ سال از آغاز طرح مذکور می‌گذرد، تصریح کرد: تاخیر در بهره‌برداری از طرح توسعه جاده دسترسی به حرم، بی‌اعتمادی مردم نسبت به بهره‌برداری از این طرح را در شهرستان به‌دنبال داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه بخشی از طرح مذکور اجرا شده است، خاطرنشان کرد: جلسات گسترده‌ای در رابطه با بهره‌برداری از طرح توسعه جاده دسترسی به حرم در استان صورت گرفته است و مقدمات ادامه کار به پیمانکاران مورد نظر سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: عزمی ملی برای اتمام طرح توسعه جاده دسترسی به حرم در استان و شهرستان ایجاد شده است و به‌طور قطع با همپیمانی و همدلی موجود در استان نسبت به طرح مذکور، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری توسعه جاده دسترسی به حرم، بخش عمده‌ای از مشکلات و معضلات مربوط به حرم مطهر سیدجلال الدین اشرف در آستانه آشرفیه برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در یکسال گذشته ۹ پارکینگ با ظرفیت بیش از ۵۰ خودرو در حد فاصله ۱۰۰ متری از حرم به بهره‌برداری رسیده است، افزود: امکانات فراهم شده پاسخگوی نیاز مردم منطقه نبوده و برای افزایش این امکانات تلاش‌های گسترده‌ای در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در آستانه اشرفیه با اشاره به جاده آستانه اشرفیه – رودبنه و انبارسر تصریح کرد: این جاده، راه رفت و آمد مردم ۶۰ روستا را شامل می‌شود که با پیشرفت ۲۵ درصدی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی آستانه اشرفیه را شهرستانی با مزیت‌های گسترده کشاورزی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه خاک این شهرستان از حاصلخیزترین خاک‌های جهان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد بادام زمینی کشور در شهرستان آستانه اشرفیه تولید می‌شود.

فرماندار آستانه اشرفیه، برنج، صیفی‌جات و مرکبات این شهرستان را در کشور سرآمد دانست و افزود: محصول بادام زمینی در سال‌های اخیر در آستانه آشرفیه با آسیب مواجه شده است.

نماینده عالی دولت در آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه آفت بوته بادام زمینی تولید این محصول را به نصف کاهش داده است، تصریح کرد: اگر به‌درستی با این آفت مقابله نکنیم بادام زمینی همچون زیتون با آسیب جدی روبه‌رو می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه ایجاد مرکز تحقیقات بادام زمینی در دستور کار این شهرستان است، خاطرنشان کرد: آستانه اشرفیه به‌دلیل حجم گسترده در تولید بادام زمینی نیازمند مرکز تحقیقات بادام زمینی در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مرکز مذکور موجب افزایش تولید و کیفیت در محصول بادام زمینی می‌شود، تصریح کرد: لزوم ایجاد این مرکز در شهرستان احساس می‌شود.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیان کرد: با تعامل و ارتباط مطلوبی که در بخش سازمان جهاد کشاورزی با شهرستان وجود دارد کشاورزی شهرستان رو به سوی مقاوم شدن پیش می‌رود.

نماینده عالی دولت در آستانه اشرفیه با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی در شهرستان افزود: تعامل خوبی بین واحدهای صنعتی و واحدهای خدمات‌رسان در شهرستان ایجاد شده است که نتایج مطلوبی را برای صنعت شهرستان به ارمغان آورده است.

حیدری با تاکید بر اینکه بانک‌های عامل در استان همکاری مطلوبی با واحدهای صنعتی شهرستان برقرار کرده‌اند، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر صنعت شهرستان حرکت درستی را آغاز کرده است.

فرماندار آستانه آشرفیه با اشاره به پل کابلی در دست احداث این شهرستان و با تاکید بر اینکه پل مذکور از مصوبات سفر هیئت دولت در شهرستان بوده است، افزود: برخی از قطعات تشکیل دهنده این پل از کشور آلمان وارد می‌شود.

نماینده عالی دولت در آستانه اشرفیه بیان کرد: با واریز مبالغ مورد نظر برای تهیه این قطعات تا پایان امسال، پل کابلی آستانه آشرفیه به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه گردشگری در شهرستان وجود دارد، افزود: معرفی و شناساندن شیوه صحیح فضاهای گردشگری استان در دستور کار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه