عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

امیدواریم رکورد استقبال از نمایش فصل شیدایی را در گیلان ثبت کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: نمایش “فصل شیدایی” در مقابله با جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن بسیار مؤثر است.

امیدواریم رکورد استقبال از نمایش فصل شیدایی را در گیلان ثبت کنیم

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد اظهار داشت: بعد از اجرای موفق آمیز کنگره ملی ۸ هزار شهید استان گیلان، شهر رشت در روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه میزبان یک رویداد بزرگ فرهنگی، مذهبی و هنری ماندگار به نام “فصل شیدایی” در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه فصل شیدایی یک نمایش میدانی است که هبوط حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت مهدی(عج) را مرور می‌کند، بیان کرد: در ماه‌های گذشته در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت جلسات مختلفی را با حضور مسئولان اجرایی فصل شیدایی برگزار کردیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه جلسات مختلفی در این زمینه با شهردار رشت و سپاه قدس گیلان برگزار شد، مطرح کرد: شهرداری و شورای شهر رشت از اجرای این نمایش استقبال کردند و بعد از اجرای کنگره  ۸ هزار شهید در راستای برگزاری نمایش فصل شیدایی مشارکت خود را آغاز کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: نمایش فصل شیدایی با مشارکت شورای اسلامی، شهرداری رشت، سپاه قدس گیلان، مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) و سایر دستگاه‌های اجرایی از ۲۴ شهریور تا  ۲ مهر در رشت برگزار می‌شود.

وی مشارکت با برگزارکنندگان اجرای این نمایش را خوب توصیف کرد و گفت: روز گذشته به اتفاق شهردار رشت، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان و حوزه عمرانی شهرداری از نزدیک از روند آماده‌سازی این اتفاق فرهنگی، هنری و مذهبی بازدید کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نمایش فصل شیدایی را یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: فصل شیدایی مروری از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام می‌دهد.

شیرزاد نمایش فصل شیدایی را در مقابله با جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن تاثیرگذار دانست و مطرح کرد: چند استان کشور این نمایش را به‌طور موفقیت آمیز اجرا کردند و این نمایش در کشور عراق نیز اجرا شده است.

وی نقش آموزه‌های دینی در تقویت بنیان خانواده، هجمه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را موثر عنوان کرد و بیان کرد: خوشبختانه پارلمان مدیریت شهری نقش فعالی از حمایت و تداوم نمایش‌های آیینی  و میدانی داشته و دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مردم ولایتمدار گیلان همیشه در صحنه حاضر هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم رکورد استقبال از نمایش فصل شیدایی را در رشت و گیلان ثبت کنیم.

شیرزاد اظهار کرد: شورای اسلامی و شهرداری رشت اقدامات خوبی را در حوزه عمرانی، راه‌سازی و تبلیغات محیطی این پروژه فرهنگی مذهبی انجام دادند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان فرهنگی در راستای گسترش و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت و تقویت آموزه‌های دینی که از وظایف مسئولان فرهنگی است گام‌های بلندی را بردارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه