آیا مسئولین برخورد می کنند؟

برگزاری مراسم عروسی در روز شهادت امام محمد باقر(ع) در رضوانشهر!

باز هم شاهد برپایی کارناوال شادی جشن عروسی در سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر علیه السلام در خیابان های شهر رضوانشهر و پره سر بودیم !

برگزاری مراسم عروسی در روز شهادت امام محمد باقر(ع) در رضوانشهر!

به گزارش ۸دی : به نقل از رضوان خبر، ناگهان صدای بوق های ماشین توجه من را جلب کرد؛ شک نداشتم که در شب و روز شهادت امام محمد باقر (ع) کسی به خود اجازه عروسی گرفتن را نمی دهد و به صداها توجه خاصی نکردم.

ماشین ها نزدیکتر شدند و با صدای هیاهو، ناخودآگاه برگشتم دیدم گروهی در حال رقص و شادی از خیابان اصلی شهر عبور می کردند. با دیدن این صحنه اشک در چشمانم جاری شد.

امروز جمعه نوزدهم شهریور ماه برابر با هفتم ذیحجه سال روز شهادت پنجمین امام مسلمین حضرت امام محمد باقر (ع) بود. در حالی که امروز مسلمانان عزادار پنجمین امام خود بودند متاسفانه در رضوانشهر تعدادی از شهروندان  این شهر اقدام به برگزاری جشن عروسی و برپایی کارناوال شادی در خیابان های این شهر نمودند.

متاسفانه باید گفت عروسی در روزهای عزای اهل بیت رسول ا… قبلا هم در این شهرستان اتفاق افتاده بوده است اما علی رغم تمام اعتراضات باز هم شاهد تکرار این قبیل اقدامات سهل انگارانه هستیم.

اقداماتی که در این روزهای تهاجم سنگین فرهنگی دشمن ممکن است باعث خدشه دار شدن وحدت اهل تسنن و تشییع شود که سال هاست به برکت انقلاب اسلامی ایران در حال زندگی برادرانه و صمیمانه در کنار یکدیگر هستند.

البته قطعا در این قبیل سهل انگاری مسئولان ذیربط شهرستان رضوانشهر و برخی بزرگان و خواص مقصر هستند که چرا تدابیر لازم برای جلوگیری از این اتفاقات را نیندیشیده اند ؟ اقداماتی ساده از قبیل چاپ روزهای شهادت و رحلت انبیا و اوصیا و در اختیار قرار دادن آن به اتحادیه های چاپخانه داران، گل فروشان و …

باید به مسئولان ذیربط گفت که حفظ وحدت تنها با ذکر شعار و برپایی مراسمات هفته وحدت حاصل نمی شود و در عمل و در طول سال باید تسری پیدا کند.

فراموش نکنیم که رهبر معظم انقلاب در باب وحدت فرموده اند: « حفظ وحدت، همدلی و انسجام در جامعه و پرهیز از هرگونه اختلاف و شکاف، در این برهه حساس است. هرگونه سخن ، حرکت و نوشته‌ای که موجب شکاف و انشقاق در جامعه ، و ظلم به افراد شود ، خلاف مصالح کشور و نظام اسلامی است.»

مسلما احترام به شعائر مسلمین در جهت حفظ وحدت شیعه و سنی از سوی هر دو طرف لازم و ضروری است و می طلبد علمای اهل تشییع و تسنن در این باب تذکرات جدی دهند تا خدای نکرده در روزگاری که داعش و تکفیری ها با سو استفاده از احساسات مذهبی در حال ضربه زدن به مسلمانان هستند شاهد تفرقه در کشور اسلامی ایران نباشیم.

بارها و بارها مسئولین شهرستان رضوانشهر از امام جمعه محترم گرفته تا فرماندار  این شهرستان به اینکه رضوانشهر آینه تمام نمای وحدت است اذاعان کرده اند و ما نیز این گفته آنها را تایید می کنیم چرا که در تمامی فعالیت های فرهنگی مذهبی شاهد همکاری اهل تشیع و تسنن با یکدیگر بوده ایم.

امام اخیرا شاهد سوء مدیریت برخی دستگاه های متولی کار بوده ایم که با مشاهده این چنین اقداماتی چشمان خود را بسته و از کنار چنین اقدامات ناپسندی به راحتی می گذرند.

انگار گویی که قبح شکنی رسم و مد شده است و باید با آن کنار آمد ولی دستگاه های مسئول لازم به یاد آوری است که این چنین نیست و شما ها نیز با کوتاهی و چشم پوشی در این امر مقصر و گناه کار محسوب می شوید و فردای روز قیامت در برابر خدا و رسول خدا جوابگو باید باشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شاهد
در شهر رشت هم در روز شهادت امام باقر(ع) چندین ماشین گل کاری شده مشاهده شد که باید به مسئولین استان گیلان از ....... تا شورای تامین و............ که نظارت کافی بر اوضاع فرهنگی استان دارند خسته نباشید وآفرین گفت و حق جلسه بیشتر داد
در حاشیه