مدیرکل استانـدارد و تحقیقات صنعتی گیلان خبر داد؛

یک شهر بازی در فومن پلمپ شد

مدیرکل استانـدارد و تحقیقات صنعتی گیلان از پلمپ یک شهربازی غیر ایمن در فومن خبر داد.

یک شهر بازی در فومن پلمپ شد

به گزارش ۸دی، مدیرکل استاندارد استان گیلان با اعلام خبر پلمپ یک شهربازی غیر استاندار در فومن گفت: شهربازی‌هایی که از استاندارد لازم برخوردار نباشند با همکاری دستگاه قضایی پلمپ خواهند شد.

داریوش اشکانی پورافزود: سال‌های اخیر حوادث زیادی در تجهیزات شهربازی اتفاق افتاده که بررسی‌های موجود نشان می‌دهد عموماً یا بدون اطلاع سازمان ملی استاندارد ایران در مراکز تفریحی نصب شده و یا با نتیجه بازرسی مردود یا تاییدیه تاریخ اعتبار گذشته فعالیت می‌کرده و منجر به بروز حادثه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که فعالیت همه تجهیزات بازی که بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته در مکان‌های تفریحی اعم از شهربازی، زمین‌بازی، پارک‌های بازی، بدون تأییدیه ایمنی استاندارد ممنوع است.

اشکانی‌پور با بیان اینکه  هدف اداره کل استاندارد گیلان تأمین ایمنی و سلامت آحاد جامعه بویژه کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: سال جاری ضمن  هماهنگی با شهرداران و صاحبان و بهره‌برداران شهرهای بازی و تجهیزات تفریحی اقدام به کنترل،  نظارت، بررسی و استاندارد سازی تجهیزات تفریحی کرده است.

مدیرکل استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پس از راهنمایی و ارائه اطلاعات لازم و درصورت لزوم صدور اخطار و تذکر، از ادامه فعالیت زمین‌ها و شهرهای بازی غیر استاندارد و نا ایمن تا زمان رفع نواقص جلوگیری خواهد شد، گفت: در همین راستا یک شهر بازی در شهرستان فومن پلمب و تا زمان رفع نواقص تعطیل شد.

t,lk

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه