فعال سیاسی بحرینی اعلام کرد

زندان‌های بحرین به شکنجه‌گاه شیعیان تبدیل شده است

در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ زندانی سیاسی بحرین مورد ضرب و شتم، شوک الکتریکی و محرومیت از دارو و درمان هستند و با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

زندان‌های بحرین به شکنجه‌گاه شیعیان تبدیل شده است

به گزارش ۸دی؛ «عبدالحسین الغریفی» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه زندان‌های بحرین به شکنجه‌گاه و سرکوب وحشیانه زندانیان مبدل شده گفت، رژیم آل خلیفه مسئول کامل بازداشتی‌های سیاسی است.
وی افزود، در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ زندانی سیاسی بحرین مورد ضرب و شتم، شوک الکتریکی و محرومیت از دارو و درمان هستند و با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.
این فعال بحرینی گفت، هیچ مسئولی در بحرین به دلیل دست داشتن در نقض حقوق بشر مجازات نمی‌شود و مقامات آل خلیفه به انتقادهای نهادهای بین‌المللی در این زمینه اهمیتی نمی‌دهند. گفتنی است بیش از ۸۰ درصد جمعیت بحرین شیعه است و رهبر شیعیان این کشور نیز سلب تابعیت شده است!
«نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرینی نیز که در زندان به سر می‌برد و از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیست در نامه‌ای به روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعلام کرده بحرین با حدود ۴۰۰۰ زندانی سیاسی دارای بالاترین سرانه جمعیت زندانیان سیاسی در غرب آسیا است.
به گفته وی، بحرینی‌هایی که خواستار برقراری دموکراسی در این کشور هستند با حبس، شکنجه و حتی مرگ مواجهند.
نبیل رجب در این نامه تصریح کرده، آمریکا به رغم شکنجه‌گری‌های رژیم آل خلیفه تحریم تسلیحاتی بحرین را که به خاطر سرکوبگری‌های بعد از قیام ۲۰۱۱ وضع شده بود در سال گذشته لغو کرد.
خبر دیگر اینکه دولت بحرین برای فشار بیشتر به انقلابیون برق منطقه الدراز، محل زندگی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را قطع کرد!
مقامات بحرین روز سه‌شنبه برق منزل شیخ قاسم و اطراف منزل وی در شهرک الدراز را قطع کردند تا تحصن‌کنندگان و تظاهرکنندگان اطراف منزل رهبر شیعیان این کشور را با مشکلات مواجه کنند.
شیعیان بحرین در واکنش به این اقدام، در میدان «الفدا» نزدیک منطقه الدراز تجمع کرده و این اقدام ناجوانمردانه را ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه دانستند.

منبع: روزنامه کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه