کلینتون:

از برجام دفاع و با برنامه موشکی ایران مقابله می کنم

نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه ای از توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ دفاع کرد.

از برجام دفاع و با برنامه موشکی ایران مقابله می کنم

به گزارش ۸دی، «هیلاری کلینتون» در مصاحبه با ان بی سی نیوز، ضمن دفاع از توافق هسته‌ای ایران مدعی شد آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه تهران موجب شد این کشور پای میز مذاکرات حاضر شود و درحالیکه ایران در مسیر سریع دستیابی به سلاح هسته‌ای بود، واشینگتن مانع از آن شد.

نامزد حزب دموکرات آمریکا در مورد برنامه های خود برای ایران در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: توافق هسته‌ای را اجرا می کنم. و در صورت راهیابی به کاخ سفید بر روی اقدامات مخرب ایران از جمله حضور این کشور در سوریه، لبنان، عراق و یمن و برنامه موشکی متمرکز شده و با آن مقابله می کنم.

کلینتون در واکنش به انتقادات جمهوریخواهان از برجام و اینکه در این توافق ایران غرب را بازی داده است تاکید کرد آمریکا از سوی ایران به بازی گرفته نشده و توافق مذکور دستاوردهای بزرگی به دنبال داشته است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ادامه به تشریح سیاست خارجی خود در قبال ایران در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر پرداخت و عنوان داشت که در صورت موفقیت برای ورود به کاخ سفید برنامه موشکی ایران را مهار خواهد کرد.

کلینتون گفت در صورت راهیابی به کاخ سفید، تمرکز خود را بر حوزه‌های غیر از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله برنامه موشکی این کشور متمرکز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه