رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

عاشورا دفاع از عقائد و اندیشه بود نه سرزمین و جغرافیا / همایش حبیب بن مظاهر یک کار مبنایی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان گفت:عاشورا دفاع از سرزمین و جغرافیا نبود بلکه دفاع از عقائد و سرزمین اندیشه و عدالت محوری بود و هست.

عاشورا دفاع از عقائد و اندیشه بود نه سرزمین و جغرافیا / همایش حبیب بن مظاهر یک کار مبنایی است

جمال یاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه عاشورا و فرهنگ عاشورایی در تاریخ بشریت یکی از متعالی ترین فرهنگ ها است اظهار داشت: عاشورا سرشار از همت والا، بزرگمنش، شهامت، شجاعت، فداکاری، از خودگذشتگی و دفاع از مظلوم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه خیلی از کشورها برای دفاع از جغرافیای خود کشته های بسیاری می دهند افزود: اما عاشورا دفاع از سرزمین و جغرافیا نبود بلکه دفاع از عقائد و دفاع از سرزمین فکر و اندیشه و عدالت محوری و فرهنگ قرآنی بود و هست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا فرهنگی ماندگار است زیرا تنها محدود به یک مبارزه برای سرزمین نبود گفت: به همین جهت این فرهنگ می تواند برای بسیاری از اقوام حتی با عقائد متفاوت درسی آموزنده باشد.

یاری در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس با همت دوستان کانون مداحان و هیات های مذهبی در ماسال و با حمایت سازمان تبلیغات استان دومین همایش عاشورایی را تحت عنوان ” حبیب بن مظاهر ” برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات گیلان برگزاری این همایش را یک کار مبنایی دانست و اظهار داشت: در واقع این کار جهت تقدیر و تقدیس و تکریم از آنهایی است که سالیان سال زحمت کشیده اند تا فرهنگ عاشورا را در مساجد و محافل زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور تعداد زیادی از این افراد تحت عنوان وعاظ و خطبای سنوات گذشته و همچنین جمعی از مادحین و ستایش گران اهل بیت برگزار خواهد شد گفت: هدف از این همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان، گویندگان، وعاظ، و ستایشگران و مداحان اهل بیت است.

یاری با اشاره به اینکه هم اکنون در شرف برگزاری این همایش هستیم افزود: این برنامه سال قبل به خوبی برگزار شد و امیدواریم غروب چهارشنبه در مسجد جامع ماسال شاهد تکرار این برگزاری خوب باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات با بیان اینکه در این همایش علاوه بر اینکه از گذشتگان به نیکی یاد شده و برای آنها طلب مغفرت می شود اظهار داشت: ما امسال از دو نفر تقدیر خواهیم کرد، اولین نفر امام جمعه فعلی فومن حجت الاسلام صفوی هستند که برای ایشان آرزوی شفای عاجل داریم و نفر دوم هم یکی از شاعران فعال کشوری جناب آقای ناصر حامدی هم به امید خدا تجلیل خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام محرم افزود: اعتقاد ما این است فرهنگ عاشورا، عزاداری و سیدالشهدا متعلق به بشریت است و متعلق به همه ی انسان ها است و ما نمی توانیم امام حسین را تنها منحصر به مسلمانان و شیعیان بدانیم، فرهنگ حسینی انسان ساز و فرهنگی مبتنی بر مبارزه با ظلم و ستم و تجاوز گری است و ما باید آن را رواج دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه