نماینده مجلس شورای اسلامی:

خودتحریمی با FATF اشتباهی استراتژیک و فاحش است/ می‌خواهند از تعطیلی مجلس سواستفاده کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها نباید با سیاست های استکبار و بانک های بین المللی که در تحریم ها علیه ایران نقش داشته اند همکاری کنند.

خودتحریمی با FATF اشتباهی استراتژیک و فاحش است/ می‌خواهند از تعطیلی مجلس سواستفاده کنند

اسدالله عباسی در خصوص تحریم برخی نهادها از سوی بانک سپه و بانک ملت در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: این کار، اشتباهی استراتژیک و فاحش است که متاسفانه بعضی از بنگاه‌های اقتصادی و بانک ها مرتکب آن شده اند.

نماینده‌ی مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه برخی نهاد های اقتصادی هم صدا با بیگانگان شده اند افزود: وقتی بسیاری از نهاد های بین المللی و مخالفان خارجی با رفتارهای غیرقانونی در تلاش هستند که کشور ما را تضعیف کنند، دیگر در داخل نباید بانک های داخلی وارد چنین بازی هایی شده و رفتار هایی از خود بروز دهند که به زیان و شرر نظام، کشور و اقتصاد ایران باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه برخی به دنبال جلب توجه هستند و می خواهند خود را در چشم کشورهای دیگر تثبیت کنند گفت: اما این بانک هایی که دست به خود تحریمی نهاد های داخلی زده اند باید بدانند این اقدامات منجر به زوال آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از این مشکلات تحقق بانکداری اسلامی و اتخاذ یک سیاست واحد در مورد بانکها است اظهار کرد: در غیر این صورت نه تولید ما درست می شود، نه به رشد اقتصادی می رسیم، نه از رکود عبور می کنیم و نه مشکل اشتغال برطرف خواهد شد، بلکه همه ی این ها تنها د رحد شعار باقی خواهد ماند.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه بانک ها با سیاست‌های دولت همکاری نمی‌کنند افزود: بانک‌ها به قانون های مصوب مجلس شورای اسلامی هم تمکین نمی‌کنند، به عنوان مثال درصد کمی از آن ها در کاهش سود بانکی همکاری داشته‌اند.

عباسی با تاکید بر اینکه بعضی از بانک‌ها به دلیل سوء مدیریت در حالت ورشکستگی قرار گرفته اند گفت: برخی رویش های بانک‌ها نیز نامتعادل است و بانک‌های خصوصی به جای بانکداری به مسائل تجاری ورود پیدا کرده اند و برای جبران هزینه های خود در بخش هایی همچون صادرات و واردات و معاملات بانکی فعالیت اقتصادی می کنند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید با مدیران خاطی برخورد کند اظهار داشت: این بانک ها باید توضیح دهند با این رفتار خود چه چیزی را می خواسته اند نشان دهند، آیا بانکها باید از سیاست های داخلی و اقتصاد مقاومتی تبعیت کنند، نه اینکه با سیاست های استکبار و بانک های بین المللی که در تحریم ها علیه ایران نیز نقش داشته اند مشارکت و همکاری کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در پایان با تاکید بر اینکه تعطیل بودن مجلس در این فضا ممکن است باعث سوء استفاده‌ی برخی مدیران شود گفت: یقینا اگر مجلس در تعطیلات نبود، نمایندگان واکنش می دادند و اجازه نمی دادند برخی بخواهند خودزنی کنند و دست به خودتحریمی بزنند، آن ها باید بدانند این کارشان روی شاخه نشستن و از بن بریدن است و اگر این کار را ادامه دهند همه با هم سقوط خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه