گلایه‌های مردم در این روزها:

همه چیزمان را برای مسکن مهر دادیم اما دولت بدعهدی می‌کند

مردم در واکنش به فرافکنی‌های اخیر وزیر راه در رابطه با مسکن مهر گفتند: قصه ما و دولت مشابه رابطه دولت یازدهم و غربی‌ها در قضیه برجام شده است! همه چیزمان را دادیم اما دولت بدعهدی می‌کند و دائماً دبه در می‌آورد.

همه چیزمان را برای مسکن مهر دادیم اما دولت بدعهدی می‌کند

به گزارش ۸دی: وزیر راه و شهرسازی در حالی وارد چهارمین سال حضورش در این وزارتخانه می‌شود که بدون ارائه راهکارمناسب، همچنان پیکان تند انتقاد را به‌سمت مسکن مهر نشانه رفته است.

18452-55122_752

عباس آخوندی که پیش از این در جلسه رأی اعتماد در مجلس، خود را ایده پرداز اصلی طرح مسکن مهر خوانده و متعهد به اتمام آن شده بود در جدیدترین حمله‌ای که به مسکن مهر داشته آن را مغایر با حرمت انسانی اعلام کرد و گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به‌نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم… این تصور که ۱۰۰ هزار نفر را در جایی که فاقد سابقه ساخت‌و‌ساز بسیار و بدون زیرساخت‌های لازم فرهنگی و اجتماعی است جای دهیم نگاهی کالاگرایانه به انسان‌هایی است که دارای تعلق و حرمت نفسانی هستند و می‌توان گفت طرح مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بوده که سابقه نداشته است.
در ادامه نوبت به معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید رسید. نریمان در مراسم افتتاح ۸ هزار مسکن مهر پرند در حالی که پس از گذشت سه سال از عمر دولت همچنان مردم چشم انتظار تحویل خانه‌های خود هستند، بطور ضمنی بی‌توجهی دولت یازدهم به مسکن مهر را منکر شد!
در همین رابطه شماری از متقاضیان مسکن مهر با انتقاد از بدعهدی دولت یازدهم به اظهارات آنها واکنش نشان داده و وعده‌های داده‌شده دراین‌باره را گوشزد کردند و در پاسخ به ‌ادعای وزیر راه و معاون وی در خصوص توجه دولت یازدهم به خریداران  و متقاضیان مسکن مهر نکات قابل توجهی را یادآور شدند.
دولت دبه می‌کند!
یکی از متقاضیان این طرح ملی گفته است: سه سال است که آورده خود را تماماً پرداخت کرده‌ایم اما خبری از تحویل مسکن مهر نیست. قصه ما و دولت مشابه رابطه ایران و آمریکا در ماجرای برجام شده! ما همه چیزمان را دادیم اما دولت بدعهدی می‌کند و دائماً دبه در می‌آورد و مسکن مهر را تحویل نمی‌دهد.
متقاضی دیگر مسکن مهر اظهار داشت: اکثر متقاضیان، نه‌تنها ۴ سال پیش آورده را تکمیل کرده‌اند بلکه یکی دوبار هم افزایش قیمت دادند که آن را هم پرداخت کردیم. به‌جای این حرف‌ها خانه‌هایمان را تحویل بدهید.
بخشی، یکی دیگر از مخاطبان مسکن مهر نوشت: مگر واحدهای فاز ۳ که در دولت قبل تحویل داده شده‌اند با امکاناتی غیراز این تحویل شده‌اند. تأخیر در اتمام پروژه به‌دلیل عدم تکمیل آورده متقاضیان هم نخ‌نما و قدیمی است. قاطبه متقاضیان مبالغی بیش از آنچه وعده بود واریز کرده‌اند. چرا جناب آخوندی وزیر محترم حتی یک بار هم قدم‌رنجه نکردند بر بی‌مهری مسکن مهر نظارت نکردند. همه می‌دانیم این چند مصاحبه و وعده و وعید برای انتخابات پیش رو است و بعد از آن چهار سال دیگر باید انتظار بکشیم.

تجمع مرداد 94 مقابل مجلس (4)

مخاطبی که نام «ناامید» را برای خود برگزیده است هم می‌نویسد: از سال ۹۱ مبلغ ۳۷ میلیون به حساب مسکن مهر فاز ۸ پردیس پول واریز کردم با اینکه آورده‌ام تکمیله هنوز انتخاب واحدم نداشتم. مسکن مهر دقیقاً ۴ ساله که هیچ پیشرفتی نداشته و هرچه در این چهار سال انتظار کشیدیم بی‌فایده بود. متأسفانه دولت بی‌تدبیر در اوج جابه‌جایی مستأجران (یعنی تابستان) سود بانکی را کم کرد تا قشر ضعیف عملاً آواره کوچه‌ها و خیابان شوند. ناامیدی موج می‌زند، اما هیچ‌وقت در روی یک پاشنه نمی‌چرخد.
بی اعتمادی
به وعده‌های دولت
رامین نوایی که او نیز مانند دیگران در صف تحویل مسکن مانده است اعتقاد دارد: دولت در این ۳ سال کاری با متقاضیان کرده که اطمینان به‌طور کل از بین رفته، لطفاً برای برگرداندن اطمینان حسن نیت خود را نشان دهید وگرنه متقاضیان هیچ پول اضافه‌ای پرداخت نخواهند کرد، شما می‌توانید حسن نیت خود را با برداشتن سود مشارکت و اعلام قیمت منصفانه واحدهای فاز ۵ و ۸ به ما نشان دهید.
یکی دیگر از متقاضیان به نام الهام نیز می‌گوید: الآن ۱۲ ماه است که قسط خانه‌ای را پرداخت می‌کنم که حتی یک بار هم آن را ندیده‌ام. کجای این کار عدالت است؟ ۴ ساله ما را به‌بازی گرفته‌اند، عرصه زندگی برایمان خیلی سخت شد … سواره از پیاده خبر ندارد و سیر از گرسنه. مطمئناً نمی‌توانند درک کنند در این ۴ سال با چه بدبختی پول جور کردیم.

806406_619

معصومه کتابفروش که یک بانوی سرپرست خانوار است نوشته است: از سال ۹۱ تا امروز همه داروندارم را صرف هزینه‌های مسکن مهر کردم برای واریزی‌ها به این امید که بتوانم از این راه خانه‌دار شوم… که برای من به‌عنوان سرپرست خانوار خیلی مشکل بود …الآن هم درگیر اجاره‌خانه و صاحب‌خانه هستم و مشکلاتم زیاد است. لطفاً مسکن‌های مهر را تحویل دهید و ما را مورد بی‌مهری قرار ندهید.
گفتنی است عباس آخوندی از وزرای دولت یازدهم است که به جای پرداختن به مشکلات اساسی مردم در حوزه کاری خود، مدام به اظهار نظر در حوزه‌های غیرمرتبط با مأموریت وزارتخانه خود می‌پردازد. وی که پیش از این مسکن مهر را مزخرف خوانده بود، با توهین چندباره به این طرح ملی و مورد علاقه مردم، در ظاهر چند طرح جایگزین برای این پروژه معرفی کرد که یکی پس از دیگری شکست خوردند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه