موشکی با برد 800 کیلومتر؛

«آتشفشان»؛ موشک جدید یمن، امروز به عمق عربستان شلیک شد

وزارت دفاع یمن با انتشار اطلاعیه‌ای از شلیک موشکی جدید با برد بالای ۸۰۰ کیلومتر به عمق خاک عربستان خبر داد و گفت که این موشک، پیام هشداری به عربستان است.

«آتشفشان»؛ موشک جدید یمن، امروز به عمق عربستان شلیک شد

به گزارش ۸دی، وزارت دفاع یمن امروز با انتشار بیانیه‌ای از شلیک موشک جدید «برکان ۱» (آتشفشان ۱) به عمق خاک عربستان خبر داد.

وزارت دفاع یمن در این بیانیه ضمن اعلام اینکه این اقدام در واکنش به ادامه تجاوز همه‌جانبه عربستان به یمن و مردمش انجام شده،  اعلام کرد که موشک برکان به «عمق عربستان» شلیک شده و این کشور را از ادامه تجاوز بر حذر می‌دارد و با این موشک، نسلی جدید از موشکهای یمن را پرده‌برداری می‌کند.

وزارت دفاع یمن ویژگی‌های این موشک را نیز اعلام کرد و گفت که «برکان ۱» از نوع موشکهای بهینه‌سازی شده اسکاد به دست نیروهای یمنی است که طول آن ۱۲.۵ متر و قطرش ۸۸ س.م، و وزن کلاهک آن نیم تُن است که وزن کلی آن به ۸ تن با قدرت تخریبی بالا می‌رسد.

در بیانیه وزارت دفاع یمن آمده است که کلاهک جنگی موشک برای تخریب پایگاه‌های نظامی بزرگ طراحی شده است و بُرد آن به بالای ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد که در مرکز توسعه و پژوهش‌های موشکی وزارت دفاع یمن ساخته شده است.

در این بیانیه اعلام نشده که این موشک به کدام نقطه در عربستان شلیک شده وصرفا آمده است که با موفقیت به عمق عربستان شلیک شده است.

عربستان در ماههای نخست حمله به یمن مدعی شده بود که توان موشکی یمن را نابود کرده است اما هر روز که از این جنگ می‌گذرد، ضربات موشکی یمن به عربستان شدیدتر می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه