تلاش شورا و شهرداری اینست که تا پایان سال آتی، مشکل آبگرفتگی در معابر نداشته باشیم

صبح امروز، اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد مشاورین فعال در شهر رشت در زمینه جمع آوری و هدایت آب های سطحی و با هدف بررسی روش های نوین جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر رشت در عمارت شورا برگزار شد.

تلاش شورا و شهرداری اینست که تا پایان سال آتی، مشکل آبگرفتگی در معابر نداشته باشیم

صبح امروز، اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد مشاورین فعال در شهر رشت در زمینه جمع آوری و هدایت آب های سطحی و با هدف بررسی روش های نوین جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر رشت با حضور دکتر جمشیدی چناری، رئیس شورا، دکتر پیشگر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، خلیلی، شهردار رشت و مهندس اوسط مقدم، معاون فنی و عمرانی شهرداری و سه شرکت مشاور فعال در حوزه جمع آوری و هدایت آب های سطحی در عمارت شورا  برگزار شد.

shoor

جمشیدی چناری در این نشست گفت: تلاش مجموعه شورا و شهرداری این است که تا پایان سال آتی، مشکل آب گرفتگی در معابر نداشته باشیم.
وی با اشاره به فاز ۱ عملیات جمع آوری و هدایت آب های سطحی که توسط شهرداری انجام گرفت، افزود: شهروندان در ملاقات های حضوری و تلفنی خود با اعضای شورا تاکید دارند که مهمترین انتظار شهروندان هدایت آب های سطحی است تا با کوچکترین بارندگی شاهد آب گرفتگی در شهر نباشیم.

مشکل ۸ نقطه مرتفع شده و تلاش داریم تا پایان تابستان سال آتی، نقاط مهم و کلیدی شهر نظیر گلسار، چهارراه میکاییل، بلوار شهید رجایی که دچار بحران می شوند

وی ابراز داشت: تا کنون ۳۳ نقطه بحرانی شناسایی شده  است که مشکل ۸ نقطه مرتفع شده و تلاش داریم تا پایان تابستان سال آتی، نقاط مهم و کلیدی شهر نظیر گلسار، چهارراه میکاییل، بلوار شهید رجایی که دچار بحران می شوند؛ مرتفع و تا پایان سال ۹۳ کل شهر را پوشش دهیم.
رئیس شورا خاطر نشان ساخت: با توجه به اتمام سال و در پیش بودن نوروز، ترمیم چاله های سطح شهر و روکش آسفالت  معابر اصلی شهر و مبادی های شهر رشت باید در دستور کار قرار گیرد.
وی از  شهردار خواست تا به ادارات  و شرکت های خدماتی مکاتبه نموده و طرح های آتی آنان را استعلام نماید و پس از پایان استعلام و زمان اعلام شده از سوی ایشان به منظور حفاری؛ به شرکت های خدماتی مجوز حفاری داده نشود.
جمشیدی چناری ابراز داشت: این کارگروه تداوم دارد و می بایست طرح  جدید بر نقشه و پلان فاضلاب سنتی منطبق گردد.

برخی پروژه های اجرا شده در شهر نظیر پروژه  های حمیدیان، علی آباد، مکتب نرجس به دلیل اینکه به شبکه سنتی وصل شده اند؛ خود تبدیل به یک بحران شده است

اوسط مقدم، معاون فنی و عمرانی شهرداری رشت، شرکت های مشاور حاضر در جلسه راکه در راستای جمع آوری و هدایت آب های سطحی فعالیت دارند؛ معرفی کرد و گفت: اشکالی که در بحث هدایت آب های سطحی در سالهای اخیر و سال های گذشته وجود داشته این است که مطالعات جامعی در این راستا صورت نگرفته و در یک طرح جامع دیده نشده است
وی افزود: برخی پروژه های اجرا شده در شهر نظیر پروژه  های حمیدیان، علی آباد، مکتب نرجس به دلیل اینکه به شبکه سنتی وصل شده اند؛ خود تبدیل به یک بحران شده است.
مقدم همچنین افزود: پروژه مسکونی مسکن مهر به زودی به بهره برداری می رسد اما برای هدایت آب های سطحی این محدوده تدابیر جدی صورت نگرفته است و با سرریز آب های سطحی این منطقه، شاهد بحران خواهیم بود.
مقدم، بالا آمدن سطح رسوبات مرداب انزلی و سریز فاضلاب به رودخانه های رشت را نیز مشکل دیگری خواند و تصریح کرد: متاسفانه در پروژه هایی که تاکنون اجرایی شده، موضعی عمل شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری عملکرد شهرداری در هدایت آب های سطحی را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۱۳ کیلومتر لوله گذاری به منظور هدایت آب های سطحی در نقاط بحرانی انجام شده و ۲۵ کیلومتر دیگر نیز در دستور کار است.
گفتنی است در این نشست،  مشاورانی از سه شرکت ، رزمه ای از فعالیت های انجام شده خود در شهر رشت و برخی شهرستان های کشور از جمله منطقه ۱۰ تهران، خلخال، دماوند و فاز ۱ هدایت آب های سطحی رشت ارائه دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه