کُمدی مخصوص کتاب‌خوانان؛

اقدام قابل تقدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در یک مطب دکتر! + عکس

چه بخواهیم چه نخواهیم باید این موضوع را بپذیریم که سرانه عمومی مطالعه کتاب در کشور ما در حد اسفناکی پایین است ، این موضوع خود می‌توانید دلیلی بر بسیاری از رفتارهای ناهنجاری که در جامعه دیده می‌شود باشد.

اقدام قابل تقدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در یک مطب دکتر! + عکس

به گزارش ۸دی، آمار و ارقام نشان می دهد که سرانه مطالعه با در نظر گرفتن مطالعه کتاب های درسی، دعا، قرآن و فضای مجازی مطالعه به ۷۸ دقیقه رسیده است.

البته آماری که دراین باره ارائه می شود، جای تامل دارد چرا که سرانه مطالعه نه بدبینانه و خوش بینانه است.

پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی بد نیست بگوییم که بخش قابل توجهی از شخصیت افراد در ایام فراغت شکل می‌گیرد ، ایام فراغتی که گاه در بانک‌ها ، گاه در صف ادارات و گاه در ساعات طولانی انتظار در مطب دکترهای مختلفی که به طور متوسط در سال چندین بار به آنها رجوع می‌کنیم.

فارغ از تمام برنامه هایی که سازمان های فرهنگی و متولی حوزه کتاب می‌توانند در اماکن مخصوص کتاب‌خوانی انجام دهند میتوان از پیشنهاد راه اندازی «کمد کتاب» در مراکز عمومی نهایت بهره را بُرد.

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید اقدام خوب و قابل تقدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری یکی از موسسات چاپ و نشر می‌باشد که در یکی از مراکز عمومی شهر رشت اقدام به نصب کُمدی مخصوص ویژه کتاب خوانان کرده است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که شاید پیشنهاد چنین طرحی جذاب باشد اما باید به این نکته هم دقت کرد که چه کتاب هایی در این کُمدها عرضه می‌شود. قرارگرفتن کتاب هایی با صفحات زیاد و موضوعات تخصصی و نه چندان جذاب از جمله انتقاداتی است که می‌توان به این طرح بیان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه