در مناطق خطرآفرین دریا؛

۲ نفر در رودسر غرق شدند

مسؤول روابط عمومی هیأت نجات غریق گیلان از غرق شدن دو مرد در مناطق خطرآفرین سواحل دریا در رودسر خبر داد.

۲ نفر در رودسر غرق شدند

به گزارش ۸دی، صادق صیاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به غرق شدن دو مرد در ساحل دریای رودسر اظهار کرد: یک مرد ۴۰ ساله ساکن رودسر و یک نوجوان ۱۴ ساله غیربومی شامگاه چهارشنبه به دریا رفتند و غرق شدند.

وی به شنای این دو نفر در نقاط خطرآفرین دریا اشاره کرد و افزود: بامداد امروز جسد دو غرق شده از آب گرفته شده است.

مسؤول روابط عمومی نجات غریق گیلان با بیان اینکه آمار غرق شدگان در رودسر بالا است، تصریح کرد: از ابتدای فصل تابستان امسال تاکنون ۱۱ نفر در شهرستان رودسر غرق شدند و به دلیل مساحت ساحل دریا در رودسر، کلاچای و چابکسر این آمار بالا است.

صیاد از غرق شدن ۳۱ نفر از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال ناجیان غریق تعداد ۷۰۰ نفر را در مناطق مختلف استان نجات دادند.

وی همکاری با ناجیان غریق، توجه به علائم شنا و طرح‌های سالم‌سازی دریا را سبب کاهش خطر احتمالی عنوان کرد و گفت: به مسافران و هموطنان توصیه می‌کنیم در طرح‌های سالم‌سازی دریا شنا کنند و نکات ایمنی و هشدارهای ناجیان را جدی بگیرند.

مسؤول روابط عمومی نجات غریق گیلان در ادامه با اشاره به حقوق ناجیان غریق، خاطرنشان کرد: حقوق ناجیان غریق مربوط به هیأت شنای استان نیست و فرمانداری‌ها موظف هستند پیگیر مطالبات ناجیان غریق باشند.

صیاد، وظیفه هیأت شنای گیلان و شهرستان‌ها را صدور گواهینامه نجات غریق ذکر کرد و یادآور شد: بخش آموزش ناجیان به عهده هیأت شنا است.

به گزارش فارس، شهرستان رودسر با ۱۱ غریق بالاترین آمار غرق‌شدگان را در پنج ماه نخست امسال داشته و شهرستان بندر انزلی و منجیل به ترتیب با شش و چهار غریق در رده‌های دوم و سوم هستند ضمن اینکه رضوانشهر با یک غریق کمترین آمار غرق‌شدگان را به خود اختصاص داده است

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه