پزشک جهادگر در گفتگو با 8دی مطرح کرد:

روایتی از عشق فراموش نشدنی پزشکان جهادگر در مناطق محروم گیلان

مسئول گروه جهادی شهید حسین املاکی گفت: اعضای گروه پس از سالها همچنان عشق و علاقه ی خود را به کار در مناطق محروم حفظ کرده‌اند و هر بار با تجربه بیشتر به فعالیت خود در مناطق محروم ادامه خواهند داد.

روایتی از عشق فراموش نشدنی پزشکان جهادگر در مناطق محروم گیلان

سلمان ستوده پزشک جهادگر حاضر در روستای کوهستان حویق تالش در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: به همراه گروهی از پزشکان، روزهای یازدهم و دوازدهم شهریور ماه اردویی را تحت عنوان اردوی جهادی سلامت از طرف قرارگاه جهادی شهید حسین املاکی برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه در حاشیه اردو مراسمی  فرهنگی با حضور محمد تجسس معروف به عمو خندان صدا و سیما برگزار خواهد شد افزود: در نظر داریم برنامه هایی نظیر دندانپزشکی، ویزیت ماما و پایش زنان خانه دار، بینایی سنجی، برگزاری مراسم فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی و توزیع سبد غذایی بین خانواده های محروم را انجام دهیم.

مسئول گروه جهادی شهید حسین املاکی با بیان اینکه در نظر داریم برای نخستین بار آزمایش های لازم را از تمامی اهالی منطقه انجام دهیم گفت: روز جمعه هم متخصصین قلب، کلیه، زنان، داخلی و اطفال به ویزیت بیماران مشغول خواهند بود.

ستوده در خصوص چگونگی شکل گیری گروه جهادی شهید حسین املاکی اظهار کرد: از سال ۸۷ ما تعدادی از دانشجویان که هم اکنون فارغ التحصیلان پزشکی و دارای مطب هستند این گروه را تشکیل دادیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای گروه همچنان عشق و علاقه ی خود را به کار در مناطق محروم فراموش نکرده و حفظ کرده اند گفت: هم اکنون نیز با تجربه بیشتر و با حفظ روحیه و نشاط دانشجویی به فعالیت خود در مناطق مورد نیاز پزشک مانند روستای حویق که واقعا منطقه محرومی است ادامه می دهیم.

مسئول گروه جهادی شهید حسین املاکی با اشاره به اینکه مردم این منطقه از لحاظ بهداشتی واقعا در مضیقه هستند و حتی آب شرب بهداشتی و برق هم وجود ندارد افزود: این منطقه دارای تراکم جمعیتی بالایی است و بیش از هزار نفر از داشتن امکانات اولیه سلامتی و بهداشتی محروم اند و شاید بسیاری از آن ها تاکنون یک بار هم نتوانسته اند برای ویزیت پزشک به شهر مراجعه کنند.

ستوده با بیان اینکه مشکلات زیادی از جمله دندانپزشکی، بهداشت خانواده و غیره در این منطقه به وفور یافت می شود گفت: به همین جهت اعضای گروه حسب تجربه ای  که داشتند به این نتیجه رسیدند حتما یک برنامه سلامت در حویق برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار است گروه های بینایی سنجی از تهران در منطقه حضور یابند و به پایش روستا بپردازند افزود: همچنین برنامه‌ی توزیع عینک رایگان را به افرادی که محتاج هستند را خواهیم داشت.

مسئول گروه جهادی شهید املاکی با بیان اینکه اگر نیاز باشد بیماران به بیمارستان ارجاع داده خواهند شد ادامه داد: با توجه با هماهنگی هایی که با دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام داده ایم قرار است کلیه خدمات درمانی این عزیزان به صورت رایگان انجام شود.

وی با تشکر از نعمتی رئیس شبکه بهداشت و درمان تالش و یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابت کمک هایی که انجام داده اند، گفت: با توجه به اینکه گروه های دیگر برای دریافت کمک به سایر ارگان‌ها مراجعه کرده و جواب خوبی دریافت نکرده بودند، من اصلا به این حوزه ورود پیدا نکردم و تنها با دوستان علوم پزشکی و شبکه بهداشت هماهنگ کرده و تمام خدمات مورد نیاز را از این دوستان دریافت کرده‌ام.

سلمان ستوده در پایان با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از پنج گروه از جمله گروه‌های جهادی شهید سیرت نیا، دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد لاهیجان مشغول فعالیت در این منطقه هستند اظهار داشت: از این گروه ها متشکرم، زیرا پیگیری این دوستان باعث شد مسئولین برای حل مشکل برق روستا اقدام کنند و به همه‌ی آنها خدا قوت می‌گویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه