تور گردشگری سرهنگ ها برای ظریف!

به نظر میرسد سرهنگ های کشور برای آگاهی بیشتر دیپلمات ها و حقوق دان های کشور یک تور گردشگری نظامی برای جناب ظریف و هیات همراه برگزار نمایند!

تور گردشگری سرهنگ ها برای ظریف!

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، سردار جنگل در بروزرسانی خود نوشت:

«غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ ترسد؟‌ آیا واقعاً به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌ آید؟»

این جمله شاید از هر شخصیتی سر میزد اینقدر محل تامل نبود که از جناب دیپلمات کارکشته و همه فن ظریف سر زد! «رئیس دیپلماسی کشور» در نشست با دانشجویان با بیان جمله فوق در کمال ناباوری، کشور خود را از نظر قدرت نظامی حقیر جلوه میدهد! تا جایی که میگوید ایالات متحده آمریکا می تواند با یک بمب تمام سیستمهای نظامی کشور را از کار بیندازد!

resized_452047_966

صرف نظر از درست یا غلط بودن این ادعا، عدم اعتماد به قدرت نظامی کشور در وجود عالی ترین مقام دیپلماسی کشور بسیار عجیب به نظر میرسد! این امر موید اینست که دیپلماتها و حقوق دانان کشور حتی در بالاترین سطح از درک توانمندیهای نظامی کشور محروم مانده اند!!! آقای ظریف حتما از نقش میلیتاری در کنار دیپلماسی آگاه است. حتما استحضار دارند که قدرت میلیتاری مکمل قدرت دیپلماسی است “Military Power role in Diplomacy”.

دیپلماسی را مترادف با مذاکره و به صورت یک « ابزار»، وسیله و روش در سیاست مملکتی دانسته اند. از آنجا که مذاکره همواره بین دو طرف به منظور حصول به توافق صورت می گیرد، لذا وجود قدرت نظامی به عنوان پشتوانه قدرتمند و مؤثر برای «وادارکردن» طرف مقابل به پذیرفتن خواسته ها و آراء ما، می تواند در دیپلماسی بسیار مفید و تسهیل کننده باشد. .بهترین تفسیر از نقش قدرت نظامی در دیپلماسی یک بیت شعر معروف از پدر شعر و ادب ایران زمین سعدی علیه الرحمه است که فرموده است:
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است.

به نظر میرسد سرهنگ های کشور برای آگاهی بیشتر دیپلمات ها و حقوق دان های کشور یک تور گردشگری نظامی برای جناب ظریف و هیات همراه برگزار نمایند! تا بالاترین مقام دیپلماسی کشور اینگونه خود و کشورش را در مقابل آمریکا خلع سلاح نبیند!!!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه