گزارشی از دوره آموزشی مراقبت از خانواده:

مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود/آشفتگی ۳ ازدواج از ۵ ازدواج در کشور

دوره آموزشی مداخلات مددکاران اجتماعی در مراقبت از خانواده در طلاق با حضور ۱۳ مددکار کشوری در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود/آشفتگی ۳ ازدواج از ۵ ازدواج در کشور

به گزارش ۸دی، محمدرضا پارسی ظهر دیروز در دوره آموزشی مداخلات مددکاری  اجتماعی در مراقبت از خانواده در طلاق که در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: آمار طلاق در ایران و جهان به سرعت رو به افزایش است و در چند کشور دنیا نیز ۵۰ درصد از ازدواج ها به طلاق منجر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از افزایش میزان طلاق در کشور خبر داد و اعلام کرد: علل عوامل طلاق در ایران با سایر کشورها یکسان نیست و خود عوامل طلاق نیز روز به روز درحال تغییر است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دادگستری استان خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه مقرر شد از ظرفیت مراکز مشاوره و کلینیک‌های مددکاری استفاده کنیم و با استفاده از منابع استانی، افرادی که پشتوانه مالی ندارند را از یارانه بهره‌مند سازیم.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان: وجود جامعه سالم منوط به وجود خانواده سالم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرائم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: تعامل خوبی در گیلان میان مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی وجود دارد و این تعامل سبب شده موفقیت‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

احمد آقایی بزهکاری را یک پدیده انسانی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: نهادهای اجتماعی و نهادهای تربیتی در شکل‌گیری کج‌اندیشی‌ها نقش کلیدی دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرائم دادگستری گیلان با بیان اینکه فرآیند رشد شخصیتی انسان در خانواده آغاز می‌شود بیان کرد: انسان، باورها و ارزش‌های خود را از محیط خانواده فرا می‌گیرد.

آقایی وجود جامعه سالم را به وجود خانواده سالم وابسته دانست و مطرح کرد: باید به خانواده‌ها توجه شود و اگر کسی در خانواده موفق نباشد نمی‌تواند در جامعه موفق باشد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان: در کشور ما از ۵ ازدواج، ۳ ازدواج با آشفتگی همراه است

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه نیز در این نشست اظهار داشت: پلیس امروزه به این نتیجه رسیده با ارائه آموزش‌های مناسب و اقدامات پیشگیرانه می‌توان در کاهش جرائم موفق شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مجرمان، فرزندان طلاق هستند مطرح کرد: علاوه بر طلاق شناسنامه‌ای باید به طلاق عاطفی نیز توجه شود و در کشور ما از ۵ ازدواج، ۳ ازدواج با آشفتگی همراه است که زندگی آشفته نیز یک نوع طلاق عاطفی است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان به تعامل سازنده میان سازمان‌های اجتماعی و پلیس تاکید کرد و گفت: باید فرهنگسازی استفاده از مشاوره در خانواده‌ها نهادینه شود.

مدیرکل امور خانواده استانداری گیلان: مشاوره قبل از ازدواج باید در سطح ملی اجباری شود

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری گیلان نیز در این نشست، اظهار داشت: طلاق در سطح کشور بسیار پررنگ شده تا حدی که موجب نگرانی مقام معظم رهبری هم شده است.

فاطمه رفیعی، موازی کاری و جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌ها را یک مشکل در این زمینه خواند و اعلام کرد: باید دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف انسجام کاری و تعامل داشته باشند تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه بانوان بیشترین آسیب را در طلاق می‌بینند تصریح کرد: بانوان ۲.۵ برابر بیشتر از مردان بیکار هستند و بعد از طلاق ممکن است به آسیب‌های اجتماعی دچار شوند.

رفیعی، آموزش و مشاوره را مهمترین عامل در پیشگیری از طلاق دانست و گفت: آموزش تنها مختص به یک دوره خاص نیست و ما نیز در امور بانوان تلاش می‌کنیم آموزش را از دوران کودکی شروع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشاوره قبل از ازدواج باید در سطح ملی اجباری شود خاطرنشان کرد: کسانی که قصد ازدواج دارند باید دوره مشاوره را طی کنند و این مشاوره باید دائمی باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه